Rukajärven veteraani Salmensuu Paavo (1926-2021) in memoriam

Paavo Salmensuu (s. 22.11.1926 – 15.1.2021) oli Suomen ensimmäinen televisiometeorologi. Hän toimitti vuosien 1958–1964 aikana Yleisradion sääohjelmia. Salmensuun ”tavaramerkiksi” muodostui piippu, jolla hän osoitti ruudulla säätilojen vaihtelut.   Salmensuu oli aluksi Ilmatieteen laitoksen palveluksessa, mutta siirtyi sieltä Lue lisää…Rukajärven veteraani Salmensuu Paavo (1926-2021) in memoriam

Lahtelainen opettaja Emmi Mustonen halusi muistaa isoisäänsä, sanoitti ja sävelsi kappaleen ”Papan perintö”. Julkaisemme teoksen maamme Itsenäisyyspäivänä, mikä on samalla Tapio Laukkasen syntymäpäivä. Kappale kertoo Rukajärven suunnan veteraanin Tapio Laukkasen Lue lisää…Papan perintö – kaunis sävellys. Teos on sotahistoriatyötä ja veteraaniperinnettä parhaimmillaan.

Yllättävä käänne – Rukajärvi-keskukselle tilat Kiuruvedeltä

Iisalmen Rukajärvi-keskukselle löytyi tilat sittenkin. Kiuruvedellä toimiva Hotelli- Ravintola Peltohovi tarjoutui sijoittamaan Rukajärven suunnan sotahistorialliset näyttelyt Peltohovin tiloihin. Avajaiset pidetään 13.3.2021. Sitä ennen tilat remontoidaan. Investointi on huomattava. Peltohovin liiketoimintaa Lue lisää…Yllättävä käänne – Rukajärvi-keskukselle tilat Kiuruvedeltä

Iisalmen Rukajärvi-keskus etsii uusia tiloja

Tiedotustilaisuus 24.10.2020 – Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa Rukajärven suunnan historiayhdistys etsii Iisalmen Rukajärvi-keskukselle uusia tiloja. Iisalmen Seurahuonetta hallinnoiva Haapaniemen Matkailu luopuu Rukajärvi-keskuksen tilojen vuokraamisesta. Iisalmen Rukajärvi-keskuksen avajaiset pidettiin 13.3.2014. Kuusi vuotta sitten, Lue lisää…Iisalmen Rukajärvi-keskus etsii uusia tiloja