Rukajärven veteraani Otto Aaprami Kemppainen kuoli 99 vuoden iässä.

Veteraanin matka päättyi Otto Aaprami Kemppainen kuoli 99 vuoden iässä. Suomussalmelainen talvi- ja jatkosodan veteraani Otto Aaprami Kemppainen kuoli Hoitokoti Jalonkoskessa 15. huhtikuuta. Hän oli syntynyt Selkoskylän Paukuttajan talossa 14. Lue lisää…Rukajärven veteraani Otto Aaprami Kemppainen kuoli 99 vuoden iässä.

Tänään on Kansallinen veteraanipäivä, jota vietetään Suomessa sotaveteraanien kunniaksi 27. huhtikuuta. Juhlapäivä ja yleinen liputuspäivä. Kansallinen veteraanipäivän pääjuhla Tampereella peruuntui koronaepidemian vuoksi. Voitte kuulla Finlandia-hymnin Suomen suurimman Virtuaalikuoron esityksen veteraanipäivänä 27.4.2020 TÄÄLTÄ. Ensimmäisen kerran Lue lisää…Tänään on Kansallinen veteraanipäivä. 75 vuotta sotien 1939 – 1945 päättymisestä.

Perttulin Jotos seminaari kokosi salin täyteen yleisöä

Puheenjohtaja Seppo Räihä toivotti seminaarivieraat tervetulleeksi todeten, että tällä kertaa meillä on poikkeavaa ohjelmaa. Siihen on luonnollinen syynsä, 80 vuotta sitten päättynyt Talvisota. Muistelimme sitä ja muistelemme kahta veteraania, Pentti Lue lisää…Perttulin Jotos seminaari kokosi salin täyteen yleisöä