Iisalmen Rukajärvi-keskus on suljettu koronakaranteenin ajaksi.

Rukajärven suunnan historiayhdistys ry on päättänyt sulkea Iisalmen Rukajärvi-keskuksen koronakaranteenin ajaksi. Päätös on tehty yhdessä Hotelli Seurahuoneen kanssa. Rukajärvi keskuksen Iisalmen toimipisteen kadunpuoleinen julkisivu. Keskuksen avaamisesta kerrotaan heti kun viranomaiset Lue lisää…Iisalmen Rukajärvi-keskus on suljettu koronakaranteenin ajaksi.

Evakon laulu konsertti Nurmeksessa Porokylän koululla La 14.3.2020 klo 13.00

Evakon laulu on tarinallinen konsertti sodan jälkeisen Suomen siirtoväen asuttamisesta. Se on konsertti ja kertomus yhden Lieksan kylän eli Egyptinkorven synnystä. Konsertti kuvaa samalla monen muun samaiseen aikaan maamme eri puolilla Lue lisää…Evakon laulu konsertti Nurmeksessa Porokylän koululla La 14.3.2020 klo 13.00

Rukajärven veteraani Tauno Tikkanen (s. 10.3.1916 – 9.2.2020) hakeutui vain kolme päivää ennen kuolemaansa hoitoon influensan ja kuumeilun takia. Häntä hoidettiin eristettynä Iisalmen sairaalassa. Hänen poikansa Tenho Tikkanen kertoi, että Lue lisää…Pian 104-vuotias Rukajärven veteraani Tauno Tikkanen menehtyi äkilliseen sairauteen

Onnittelemme tänään 100 vuotta täyttävää Veikko Heikkistä

Rukajärven suunnan veteraani Veikko Ilmari Heikkinen syntyi Hyrynsalmen Saarivaarassa 2.2.1920 Eeli ja Alma Heikkisen, o.s. Anttosen perheeseen. Veikon lisäksi sisarusparveen kuului kolme veljeä ja kaksi siskoa. Tuon ajan maalaiselämään kuului Lue lisää…Onnittelemme tänään 100 vuotta täyttävää Veikko Heikkistä

Toiminnan tukeminen – yhdessä olemme vahvempia!

Rukajärven suunnan historiayhdistyksen toiminta perustuu talkootyöhön. Silti yhdistykselle syntyy toiminnasta paljon kustannuksia. Esimerkkinä mainittakoon toimitilakustannukset, julkaisujen painattaminen, matkakulut jne. Vaikka jäsenten tuki ja osallistuminen toimintaan on ollut erittäin kiitettävää, ei Lue lisää…Toiminnan tukeminen – yhdessä olemme vahvempia!