”Rukajärven suunta – Suomi 100 hankkeen tilaisuudet 2017”.

”Rukajärven suunta – Suomi 100 hankkeen tilaisuudet 2017”. Tämän artikkelin liitteestä löytyvät kaikki Rukajärven suunnan historiayhdistys ry:n vuoden 2017 Suomi 100 hankkeen tilaisuudet. Tämä artikkeli julkaistaan aina ensimmäisenä ja muut Lue lisää…”Rukajärven suunta – Suomi 100 hankkeen tilaisuudet 2017”.

”Majewskin yllätyshyökkäys Muurmannin radalle 1942” 75 vuotta 14.1.2017 klo 18.00 Iisalmen Rukajärvi-keskus, Hotelli Iisalmen Seurahuone, Savonkatu 24, 74100 Iisalmi 19.1.2017 klo 14.00 Varsinais-Suomen Sotilaspojat, Heikkilän kasarmin sotilaskoti, Rykmentintie 15, 20810 Lue lisää…Raine Narvan suositut luennot tammikuussa 2017: ”Majewskin yllätyshyökkäys Muurmannin radalle 1942”

TUNTEMATON SOTILAS – saapuu Koljonvirralle kesäteatterissa 2017

TUNTEMATON SOTILAS – saapuu Koljonvirralle kesäteatterissa 2017 Suurin osa Rukajärven suunnan miehistäkin oli ns. TUNTEMATTOMIA SOTILAITA. Mennään teatteriin yhdessä. Sinne voi matkustaa myös höyryjunalla. Nurmeksesta: http://www.steamrail.fi/2016/04/museojunaliikenne-2016/ Päämajakaupungista Mikkelistä: Ks: http://hoyryveturimatkat1009.fi/aikataulut-ja-hinnat

Jatkosodan suurimmasta partioretkestä ”Muurmannin radan partioretkestä on kulunut 75 vuotta” Suomi 100 vuotta hanke avattiin Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa juhlallisesti. Raine Narvan esitys kokosi keskuksen tupaten täyteen sotahistoriasta kiinnostuneita juhlavuotta viettäviä kansalaisia. Lue lisää…Iisalmen Rukajärvi-keskus täyttyi – Jatkosodan suurimmasta partioretkestä ”Muurmannin radan partioretkestä on kulunut 75 vuotta”

Valtioneuvoston kanslia on 28.12.2016 liittänyt ”Rukajärven suunnan historiayhdistys ry” hankkeen ”RUKAJÄRVEN SUUNTA” Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden 2017 ohjelmaan. Valtioneuvoston kanslian ratkaisu perustuu hakemuksessa esitettyyn suunnitelmaan, joka arvioinnin mukaan täyttää Suomi 100 Lue lisää…Rukajärven suunta hyväksytty Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden ohjelmaan

Radio Sandels lähettää veteraanien joulukonsertin joulupäivänä 25.12.2016 alkaen klo 11.00. Joulukonsertin lauluvalinnat ovat tehneet Ylä-Savon veteraani- ja maanpuolustusjärjestöjen puheenjohtajat sekä Iisalmen Rukajärvi-keskus. Veteraanien juhlakonsertin kappaleet löytyvät oheisesta luettelosta, josta ilmenee Lue lisää…Radio Sandels lähettää veteraanien joulukonsertin joulupäivänä 25.12.2016 alkaen klo 11.00.

Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta

Valmistaudumme viettämään 72. rauhanjoulua. Kiitos siitä kuuluu veteraaneille ja koko sodankäyneelle sukupolvelle. Yhdistyksemme perustajajäsen Pentti Perttuli sekä hänen perheensä lähettivät yhdistyksellemme oheisen joulutervehdyksen. Rukajärven suunnan historiayhdistys kiittää yhteistyöstä ja toivottaa Lue lisää…Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta

Olavi Tiittanen – Parhaat onnittelumme merkkipäivänä.

Seuraavassa julkaisemme otteen puheenjohtajan veteraani Olavi Tiittaselle esittämistä onnitteluista hänen merkkipäivänään: Parhaat Onnittelemme Olaville merkkipäivänäsi Olemme suuresti kiitollisia Sinulle kaikesta siitä avustasi, minkä olet vakaumuksellisesti tehnyt yhteisen aatteen, Rukajärven suunnan Lue lisää…Olavi Tiittanen – Parhaat onnittelumme merkkipäivänä.