Veteraani Olavi Tiittasen haastattelu Kansallisena veteraanipäivänä

Olavi Tiittanen toimi Rukajärvellä 9./JR 10:ssä. Hän toimi ennen eläkkeelle siistymistään Juuan kunnanjohtajana.

Yhdistyksemme hallituksen varapuheenjohtaja Olavi Tiittasen mielenkiintoinen haastattelu on julkaistu tänään Kansallisena veteraanipäivänä sanomalehti Karjalaisen internetsivulla: Oheisen ote Olavi Tiittasen haastattelusta: ”Keskiviikkona vietetään veteraanipäivää – tarinat kannattaa tallettaa nyt Teksti toimittaja Annika Lue lisää…Veteraani Olavi Tiittasen haastattelu Kansallisena veteraanipäivänä

Tauno Oksanen: TERVEHDYS KANSALLISENA VETERAANIPÄIVÄNÄ 2016

Tauno Oksanen kenraaliluutnantti E. J. Raappanan muistotilaisuudessa 14.9.2012.

Kunnioitetut sotiemme veteraanit! Nykyiset ja tulevat maanpuolustajat! Kansallisena veteraanipäivänä on mielestämme syytä tehdä katsaus veteraanien perinnön hoidon tilaan sekä kansalaisten suhtautumiseen asiaan. Tämä on sotahistorian merkityksen ymmärtäjien ja Suomen turvallisuuden Lue lisää…Tauno Oksanen: TERVEHDYS KANSALLISENA VETERAANIPÄIVÄNÄ 2016

Tietoja kerätään uudessa Epooq-tietojärjestelmässä

epooq_logo_cmyk (2)

Epookki.fi on Rukajärven suunnan historiayhdistyksen jäsenillä on käytössään sähköinen palvelu, jossa heidän käyttöönsä jaetaan kerättyä perinneaineistoa, kuten kuvia, muistelmia, taistelukertomuksia jne. Palvelun käyttö edellyttää yhdistyksen jäsenyyttä. Jäsenet voivat hakea siihen Lue lisää…Tietoja kerätään uudessa Epooq-tietojärjestelmässä

ASEELLISTA TOIMINTAA RINTAMALINJOJEN TAKANA POHJOIS-KARJALASSA JATKOSODASSA: Sotahistoriallinen seminaari Aika: perjantai 13.5.2016, klo 12.00–16.30 Paikka: Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampus, Sali AU100, Aurora II -rakennus (B-sisäänkäynti), Yliopistokatu 2. Järjestäjät: 21.Prikaatin Perinneyhdistys ry Lue lisää…ASEELLISTA TOIMINTAA RINTAMALINJOJEN TAKANA POHJOIS-KARJALASSA JATKOSODASSA: Sotahistoriallinen seminaari Joensuussa 13.5.2016

Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa nähtävillä uusi Rukajärven 800 valokuvan kokoelma Nurmeksesta löytyi kersantti Yrjö Ahosen (6.KTR18) harvinaisen laaja Rukajärven suunnan valokuvakokoelma kuvateksteineen. Ahosella oli valokuvauslupa koko jatkosodan ajan ja kuvia kertyi peräti Lue lisää…Mittava työ valmistui: Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa nähtävillä uusi Rukajärven 800 valokuvan kokoelma

Tauno Oksanen kenraaliluutnantti E. J. Raappanan muistotilaisuudessa 14.9.2012.

Tauno Oksanen                                                                                                      Lieksa 3.4.2016 Elokuvanäytöksen avaussanat: Kommentti dokumenttielokuvasta ”Sota ja mielenraha” HYVÄ ELOKUVAYLEISÖ Elokuvan ”Sota ja mielenrauha” tekijä on pyytänyt Rukajärven suunnan historiayhdistystä kommentoimaan ja avaamaan kyseisen elokuvan ennen sen Lue lisää…Tauno Oksanen Elokuvanäytöksen avaussanat: Kommentti dokumenttielokuvasta ”Sota ja mielenraha”

Tietojen keruu käynnistyy uudessa Epooq-järjestelmässä

Pitkä työvaihe yhdistyksen tietojärjestelmästä on saatu loppusuoralle. Se otetaan käyttöön tänään. Uudessa järjestelmässä tietoja voi tallentaa ja hakea niitä  karttapaikan ja ajan mukaan. Tietojärjestelmän käyttöoikeuksien jakaminen jäsenille aloitetaan tänään. Käyttäjätunnuksia Lue lisää…Tietojen keruu käynnistyy uudessa Epooq-järjestelmässä

Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa lauantaina  2.4.2016 alkaen klo 13.00 Kahden kirjan esittely, Pentti Perttulin Raappanan ritari sekä Olavi Kärkkäisen Elämän tikapuut. Raappanan ritari teos on Pentti Perttulin omaelämäkerrallinen Jatkosodan vaikuttava dokumentti, josta Lue lisää…Kahden kirjan esittely Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa lauantaina 2.4.2016 alkaen klo 13.00