ntti Hyvönen syntyi Kiuruvedellä 20.9.1925. Hän on Jatkosodan nuorimpia veteraaneja. Muita Rukajärven suunnan veteraaneja ei enää ole elossa Kiuruvedellä. Hän on tämän maamme historian – ”Suomen suurimman sukupolven”, yksi neljästä Lue lisää…Veteraanihaastattelu – Antti Hyvönen – Kiuruvedellä viimeinen mies Rukajärven suunnalta

Kiurusalin seminaarissa käsiteltiin Ermei Kannisen elämäntyötä

Lauantaina 15.10.2022 Kiuruvedelle oli saatu arvovaltaisia sotahistorian asiantuntijoita. Kiurusalissa kenraaliluutnantti Ermei Kannisen 100-vuotismuistoseminaarissa sotahistoriaa selvitettiin neljässä todella mielenkiintoisessa esitelmässä. Monet seminaariin osallistujat kertoivat, että heittivät arpaa, syystöiden ja seminaarin välillä Lue lisää…Kiurusalin seminaarissa käsiteltiin Ermei Kannisen elämäntyötä

Lieksan kansalaisopistossa monenlaista kurssia tarjolla !

Lieksassa alkaa 4.10.2022 tasokas ”Matkailuoppaan kurssi” Meiltä kysellään nykyisin yhä useammin opastusta Rukajärvi-keskukseen ja Rukajärven tien kohteisiin. Matkanjärjestäjät haluavat tasokkaan opastuksen, siksi meiltä kysytään, onko Teidän oppaanne auktorisoituja matkaoppaitta. Olemme Lue lisää…Lieksan kansalaisopistossa monenlaista kurssia tarjolla !

Lieksa näytti parhaat puolensa, syyskyinen ruska oli koristellut maisemat aivan kuin meitä matkalaisia varten. Tutustumismatkamme näin oppaan silmin onnistui tosi hyvin kaikin puolin. Kiitämme Lieksan tukipisteen mainiota keittiöhenkilökuntaa, joka jälleen Lue lisää…Radio Sandelsin kuuntelijamatka – Mennyttä aikaa etsimässä – Lyhyt matkakertomus Lieksan 24.9.2022 matkasta

Pitäjänneuvos Mikko Mustonen tänään 80 vuotta

Pitkäaikainen Sonkajärven valtuuston puheenjohtaja pitäjänneuvos (2008) Mikko Mustonen täyttää tänään 80 vuotta. Kunnallisista luottamustehtävistä luopuessaan vuoden 2016 kesällä julkisuuteen antamassaan haastattelussa Mikko Mustonen ilmaisi huolensa siitä, että Ylä-Savon kuntien välisessä Lue lisää…Pitäjänneuvos Mikko Mustonen tänään 80 vuotta

RADIO SANDELSSIN KUUNTELIJAMATKA LIEKSAN SOTAHISTORIAKOHTEISIIN LA 24.9.2022.

RADIO SANDELSSIN KUUNTELIJAMATKA LIEKSAN SOTAHISTORIAKOHTEISIIN lauantaina 24.9.2022. ILMOITTAUTUMINEN VIIMEISTÄÄN 22.9.2022 MENNESSÄ ! – Matkan varmistuttua matkan toteutumisesta ilmoitetaan ja matkan voi sen jälkeen maksaa RSHYry:n pankkitilille FI28 5780 0720 3700 Lue lisää…RADIO SANDELSSIN KUUNTELIJAMATKA LIEKSAN SOTAHISTORIAKOHTEISIIN LA 24.9.2022.

Suuntana Ilomantsi Tutustuminen sotahistoriakohteisiin Ajoreitti: Ajoreitti Kiuruvesi-Iisalmi-Kuopio-Varkaus-Ilomantsi Tutustumme Raappanan majaan Parppeinvaaralla, talvisodan ja Ilomantsin vuoden 1944 taistelun maastoon Öykkösenvaaralla ja Möhkössä. Sotahistoriallisiin kohteisiin pääsemme tutustumaan ilman pitkää vaellusta ja ilman Lue lisää…Radio Sandelssin kuuntelijamatka 2.9.2022 Ilomantsiin – tutustuminen sotahistoriakohteisiin!