Toiminnan tukeminen – yhdessä olemme vahvempia!

Rukajärven suunnan historiayhdistyksen toiminta perustuu talkootyöhön. Silti yhdistykselle syntyy toiminnasta paljon kustannuksia. Esimerkkinä mainittakoon toimitilakustannukset, julkaisujen painattaminen, matkakulut jne. Vaikka jäsenten tuki ja osallistuminen toimintaan on ollut erittäin kiitettävää, ei Lue lisää…Toiminnan tukeminen – yhdessä olemme vahvempia!

103- vuotiaan veteraani Matti Kärkkäisen juhlavat hautajaiset

Kiuruveden Sulkavanjärvellä maanviljelijänä elämäntyönsä tehnyt Rukajärven veteraani Matti Kärkkäinen haudattiin Sulkavanjärven hautausmaalle 11.10.2019 juhlallisin menoin. Veteraanin arkkua kantoivat Kainuun prikaatin varusmiehet. Kainuun prikaatista oli komennettu myös lippuvartio. Kirkkoupseerina toimi sotilasmestari Lue lisää…103- vuotiaan veteraani Matti Kärkkäisen juhlavat hautajaiset

Tilaisuuden aluksi vietettiin hiljainen hetki lähes 103-vuotiaan Rukajärven veteraani Matti Kärkkäisen  (15.11.1916-15.9.2019) muistolle. Matti Kärkkäinen vieraili vuosittain veteraaniveljensä Tauno Tikkasen (s.10.3.1916) rakentamalla ”Kivivaaraksi” nimetyllä perinnepolulla. Täällä tehtiin lukuisat Matti Kärkkäisen Lue lisää…Kiuruvedellä Rukajärven perinnepolulla muisteltiin aselepoa ja Rukajärven suunnan historiayhdistys ry:n 10-vuotista sotahistoriatyötä 19.9.2019

Tunnerikas muistotilaisuus – Uuno Kanasen muistolle –

Rukajärven veteraani Uuno Kanasen (18.3.1923-7.8.2019 ) hautajaistilaisuus vietettiin Kiuruvedellä 31.8.2019. Siunaus Sulkavanjärven kyläkirkossa ja muistotilaisuus Kiuruveden seurakuntatalolla. Siunaustilaisuus alkoi klo 15.00 ja muistotilaisuus päättyi vasta klo 21.30. Tilaisuuteen osallistui lähemmäs Lue lisää…Tunnerikas muistotilaisuus – Uuno Kanasen muistolle –

Kunnioitetut sotiemme veteraanit, lotat, herra kaupungin johtaja, arvoisat juhlavieraat, naiset ja miehet. Tervetuloa tähän Evakon laulu konserttiin, joka järjestetään jatkosodan päättymisen kunniaksi. Tänään on kulunut 75- vuotta siitä kun Suomen Lue lisää…Seppo Ryhänen Lieksan 4.9.2019 Kansalaisjuhlassa: ”Juhlakonsertin myötä haluamme kunnioittaa niitä valtavia ponnistuksia, joita tehtiin sodassa raunioituneen Suomen jaloilleen saattamiseksi.”

Onnistunut juhlapäivä – Aselevosta 75 vuotta – 4.9.2019 juhla Lieksassa.

Tänään tuli kuluneeksi 75 vuotta aselevon päivästä. Juhlallisuudet aloitettiin Lieksassa aamuvarhaisella. Kello 7.00 laskettiin seppele Rukajärven suunnan ”Jotos” muistomerkille. Seppeleen laskivat Lieksan kaupungin sivistysjohtaja Arto Sihvonen ja Rukajärven suunnan historiayhdistys Lue lisää…Onnistunut juhlapäivä – Aselevosta 75 vuotta – 4.9.2019 juhla Lieksassa.