Tauno Oksasesta vuoden 2016 Rajahenkilö

Lieksassa pidetyssä juhlatilaisuudessa Rajavartiolaitoksen 98. vuosipäivänä 21.3.2017 palkittiin myös yhdistyksemme jäseniä. Tauno Oksanen palkittiin Lieksan vuoden 2016 rajahenkilönä ja Ari Komulainen Lieksan vuoden kiltalaisena. Toivotamme onnea palkituille ja samalla onnittelemme Tauno Oksasta myös Lue lisää…Tauno Oksasesta vuoden 2016 Rajahenkilö

Pentti Perttulin vuonna 2006 kuvattu videohaastattelu nyt myös netissä

Rukajärven suunnan historiikkitoimikunta perustettiin Nurmeksessa 15.6.1986 pidetyssä veteraanikokouksessa. Toimikuntaan valittiin alunperin maanviljelysneuvos Pentti Perttuli, professori Toimi Lukkarinen ja DI Toivo Rissanen. Toimikunta kutsui ensimmäisessä kokouksessaan syksyllä 1986 puheenjohtajakseen kenraaliluutnantti Erkki Lue lisää…Pentti Perttulin vuonna 2006 kuvattu videohaastattelu nyt myös netissä

Niilo-Kustaa Malmivaara ja Eero Svärd kertovat Jukka Malmivaaran sotilasurasta ja hänen työstään ihmisten ja kirkon palvelijana. Piispa Jukka Malmivaaran veli Tatu Malmivaara toimi Jatkosodassa Rukajärven suunnalla RaskasPsto 29:ssä 2. patterin Lue lisää…Piispa Jukka Malmivaaran syntymästä 100-vuotta tilaisuus keskiviikkona 22.3.2017 klo 18.00

Iisalmen Rukajärvi-keskus täyttyi Perttulin Jotos-seminaariyleisöstä

Perttulin Jotos-seminaari pidettiin 12.3.2017 Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa. Sali täyttyi yleisöstä kuulemaan sotahistorioitsija Tauno Oksasen esitelmää Pentti Perttuli, Erämaasodan johtaja. Seminaariyleisö lähetti yhteisen onnentoivotuksensa 13.3.2017 jo peräti 101 vuotta täyttävälle Pentti Perttulille. Lue lisää…Iisalmen Rukajärvi-keskus täyttyi Perttulin Jotos-seminaariyleisöstä

Järjestämme Perttulin Jotos – seminaarin Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa 12.3.2017. Paikkoja on rajoitetusti, joten kannattaa ilmoittautua pikaisesti. Varaukset on tehtävä viimeistään 10.03.2017 osoitteella sp: seurahuone@haapaniemenmatkailu.fi tai puh. 044-020 7701. Paikkoja on rajoitettu Lue lisää…Perttulin Jotos seminaari 12.3.2017 – Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa paikkoja rajoitetusti

Raine Narvan suosittu luento katsottavissa nyt netissä

Suosittu Raine Narva multimedialuento Jatkosodan suurimmasta partioretkestä vihollisen selustaan Muurmannin radalle on nyt katsottavissa netissä. Kouvolan kansalaisopisto on tallentanut Raine Narvan luennon 22.2.2017. Katso (1 t 20 min) luentotallenne täältä.  Linkki Lue lisää…Raine Narvan suosittu luento katsottavissa nyt netissä

”Rukajärven suunta – Suomi 100 hankkeen tilaisuudet 2017”.

”Rukajärven suunta – Suomi 100 hankkeen tilaisuudet 2017”. Tämän artikkelin liitteestä löytyvät kaikki Rukajärven suunnan historiayhdistys ry:n vuoden 2017 Suomi 100 hankkeen tilaisuudet. Tämä artikkeli julkaistaan aina ensimmäisenä ja muut Lue lisää…”Rukajärven suunta – Suomi 100 hankkeen tilaisuudet 2017”.

TUNTEMATON SOTILAS – saapuu Koljonvirralle kesäteatterissa 2017

TUNTEMATON SOTILAS – saapuu Koljonvirralle kesäteatterissa 2017 Suurin osa Rukajärven suunnan miehistäkin oli ns. TUNTEMATTOMIA SOTILAITA. Mennään teatteriin yhdessä. Sinne voi matkustaa myös höyryjunalla. Nurmeksesta: http://www.steamrail.fi/2016/04/museojunaliikenne-2016/ Päämajakaupungista Mikkelistä: Ks: http://hoyryveturimatkat1009.fi/aikataulut-ja-hinnat Lue lisää…TUNTEMATON SOTILAS – saapuu Koljonvirralle kesäteatterissa 2017

Antti Haapalaisen ja Reijo Pulkkisen kartoitusmatka Ontajärven pohjoispuoliselle Koveralammin lohkolle Antti Haapalainen ja Reijo Pulkkinen kartoittivat alueen matkaten moottoriveneellä ja patikoiden 2015 ja 2016. Kartoitusta täydennettiin Ryhmä Pieningän matkalla KV Lue lisää…Haapalaisen ja Pulkkisen matkakertomus. Vuorossa Koverolammin lohkon kenttävartiot.