Tarjolla Epookki-tietojärjestelmä koulutusta

epooq_logo_cmyk (2)

Tarinat talteen – tarjolla Epookki-tietojärjestelmä koulutusta Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa perjantaina  22.7.2016 klo 15 – 19, Savonkatu 24. Epookki-tietojärjestelmä soveltuu kotiseututyöhön, sotahistorian ja sukututkimuksen tarpeisiin. Voit tallentaa perinnetietoa kotitietokoneeltasi. Voit sanella tarinoitasi Lue lisää…Tarjolla Epookki-tietojärjestelmä koulutusta

Rukajärven ystävien vierailu onnistui hyvin – sääkin suosi

Rukajärven ystävät, kulttuurivieraat Rukajärveltä, Ontajärveltä, Petroskoista, Mujejärveltä ja Repolasta saapuivat tutustumaan Rukajärven suunnan historiayhdistyksen toimintaan Pielisen-Karjalassa. Tapaamisessa isäntänä toimi RSHY:n hallituksen jäsen Jari Kärkkäinen. Ohjelmaa oli riittävästi ja sääkin suosi. Lue lisää…Rukajärven ystävien vierailu onnistui hyvin – sääkin suosi

Reijo Pulkkinen ja Antti Haapalainen tekivät 13.5.2016 sotahistoriallisen matkan Ontajärven länsirannan kenttävartioihin. Tavoitteena oli kenttävartioiden kartoitus ja kuvaus miltä siellä nykyisin näyttää. Matkakertomuksen voit lukea kokonaan (50 sivua) TÄÄLTÄ. HUOM. Lue lisää…Ontajärven länsirannan kenttävartiot – Antti Haapalaisen ja Reijo Pulkkisen matkakertomus 13.5.2016

Tauno Oksanen: Tärkein tehtävämme: Korpidivisioonan ja sen taistelijoiden työn ja saavutusten tutkimus sekä taltiointi.

Julkaisemme rajakapteeni Tauno Oksasen avajaisissa 27.6.2016 vain puheenvuoron kirjallisen osuuden kokonaisuudessaan. Tämän puheenvuoron tarkoitus on selvittää Rukajärven suunnan historiayhdistyksen suunnitelmia ja lopullisia tavoitteita sekä niiden liitoksia lähinnä Lieksaan mutta myös valtakunnallisesti. Lue lisää…Rajakapteeni Tauno Oksanen Lieksan Rautatieaseman toimipisteen näyttelyiden avajaisissa, tärkein tehtävämme: Korpidivisioonan ja sen taistelijoiden työn ja saavutusten tutkimus sekä taltiointi.

Päämaja antoi 25.6.1941 hyökkäyskäskyn 14. Divisioonalle. Päivälleen 75 vuotta sitten, 27.6.1941, mm. Kev.Os.2:n joukot siirtyivät tänne Lieksan Pankajärvelle.  Nyt jo 100 vuotta täyttänyt isäni oli yksi heistä. Rukajärven rintaman ainut Lue lisää…Puheenjohtaja Tenho Tikkanen Lieksassa: Tavoitteemme on toteutunut – oma tupa – oma