Iisalmen keskuksessa käytännön valmistelutyöt käynnistyivät

Iisalmen Rukajärvikeskuksen opaskurssit ovat meneillään. Tulevana lauantaina (15.2.)vuorossa ovat Suunnan tappiot ja kaukopartioretket. Lisäksi kerrotaan Marskin syyskuussa 1942 tekemästä tarkastuskäynnistä Rukajärvelle sekä kuullaan luento sodanjälkeisestä suunnan perinnetyöstä. Luennot pidetään tulevan Iisalmen Rukajärvikeskuksen salissa.

Väinö, Reijo ja Juha työn touhussa.
Väinö Remes, Reijo Pulkkinen ja Juha Ruotsalainen työn touhussa.

Rukajärvikeskuksen sisustuksen valmistelut käynnistyivät vitriinien kokoamisella. Paikalla oli puolenkymmentä yhdistyksen jäsentä. Osa talkooväestä teki pitkän päivätyön – aamuyhdeksästä ilta kahdeksaan. Talkootyössä ovat olleet mukana myös seurahuoneen omistajaperheen jäsenet.

Iisalmen Rukajärvikeskuksen talkooväkeä, Väinö, Risto, Juha Ja Reijo sekä Sanna-Riikka. Osa talkooväestä ehti poistua paikalta.
Iisalmen Rukajärvikeskuksen talkooväkeä, Väinö Remes, Risto Pehkonen, Juha Ruotsalainen ja Reijo Pulkkinen sekä Sanna-Riikka Nissinen. Osa talkooväestä ehti poistua paikalta.

Tähän mennessä suunnitteluryhmä on kokoontunut kahteen kertaan, talkoolaisia on ollut yhteensä 15 henkeä, joten talkootunteja on kertynyt jo reilut 100.

Katso myös aikaisemmat asiaa koskevat tiedot: http://www.rukajarvensuunnanhistoriayhdistys.fi/rukajarvikeskus/historiayhdistys/opaskoulutuksessa-tietoa-merkittavimmista-taisteluista-ja-vapaa-ajan-toimista/