Ilomantsin taistelujen päättymisen 70-vuotisjuhlallisuudet 9.–10.8.2014

Ilomantsin taistelujen päättymisestä tulee piakkoin kuluneeksi 70 vuotta. Oheisena juhlan mainos 2.8.214 ilmestyneestä Korven Kaiku-lehdestä kuvattuna.

Korven Kaiku-lehden 2.8.2014, ilmoitus juhlallisuuksista.

Mottimestari – näytelmä Möhkössä 8.8.2014 klo 18.00

Mottimestari-Ilomantsi, kuva ote näytelmän esittelystä Ilomantsin näytelmäkerhon nettisivulta.

MOTTIMESTARI on näytelmä Ilomantsin taisteluista kesällä 1944. Kenraalimajuri Raappana saa tehtäväkseen estää Neuvostoliiton hyökkäyksen Ilomantsissa heinä- elokuussa 1944. Vastassa ovat neuvostokenraali Gorelenkon johtamat venäläis-divisioonat, joiden päämääränä on Ilomantsin kautta edetä kohti Joensuuta ja Sisä- Suomea. Tilanne on kriittinen, ja Raappana laatii ovelan taktiikan: on mottimestarin viimeisen opetuksen aika. Taistelut käydään vaikeakulkuisessa korvessa ja mies miestä vastaan. Paikallistuntemus ja rohkea taktiikka yllättävät vihollisen. Ilomantsin taistelussa saavutettu voitto luo pohjan rauhanneuvotteluille. Yksi sotiemme suurista ”tuntemattomista” taisteluista ja voitoista suurtuotantona Möhkön kesäteatterissa.

Seuraavat esitykset:

pe 1.8. klo 22.00

la 2.8. klo 13.00

su 3.8. klo 13.00

pe 8.8. klo 18.00 lisäesitys !!

Suuren suosion saaneen näytelmän ovat nähneet jo tuhannet katsojat. Kannattaa katsoa. Liput 12 €/henkilö, sotiemme veteraaneille ilmainen.