Majewskin häälahjakalusto siirtyy Lieksaan

Tänään lastasimme Majewskin häälahjakaluston pakettiautoon kuljetusta varten. Huomenna siihen pääsee tutustumaan jo Lieksan Rukajärvi-keskuksessa, mihin se sijoitetaan muun aineiston kanssa lahjakirjan ehtojen mukaisesti. Tykkikatosten talkoopäivät lähestyvät. Tykkikatosten rakentamisella valmistaudumme Lieksan Lue lisää…Majewskin häälahjakalusto siirtyy Lieksaan

Seppo Hänninen siunattiin haudan lepoon juhlallisin menoin. Siunauksen toimitti kenttärovasti Penna Parviainen. Sukevan kirkkoon oli kokoontunut peräti 130 saattovierasta ja Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa pidettyyn muistotilaisuuteen 80. Siunaus- ja muistotilaisuuden järjestelyistä huolehti Lue lisää…Sankarivainaja Seppo Hänninen siunattiin kotikylän sankarihautaan Sukevalla 19.5.2018

Maunu Kankaanpään muistosanat esimiehensä Seppo Hännisen hautajaisissa 19.5.2018 Arvoisat muistotilaisuuden osanottajat Haluan tässä muistopuheessani kertoa oman näkemykseni esimiehestäni luutn. Seppo Hännisestä, jonka lähettinä olin n. puolen vuoden ajan aina hänen Lue lisää…Maunu Kankaanpää: Rohkea ja urhea sotilas osoittautui myös inhimilliseksi  ja lämminhenkiseksi ihmiseksi.

”Seppo Hänninen viimeiseen taisteluun”  Seppo Hänninen viimeiseen taisteluun 18-5-2018 – klo 23-30   Arvoisat Seppo Hännisen omaiset, veteraanit, herra kenraali, hyvä saattoväki. Olemme kokoontuneet sankarivainaja Seppo Hännisen muistotilaisuuteen, tilaisuuteen mikä Lue lisää…Puheenjohtaja Tenho Tikkasen Seppo Hännisen muistotilaisuuden esitelmä 19.5.2018.

Sankarivainaja Seppo Hännisen hautajaiset 19.5.2018

Jatkosodan viimeiseksi jääneessä taistelussa kaatuneen, kentälle jääneen ja v.2012 löydetyn ja DNA-tunnistuksella varmistetun 9./JR 10:n komppanianpäällikkö Seppo Hännisen hautaan siunaaminen Sukevan kirkossa 19.5.2018 klo 10.00. Muistotilaisuus Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa klo.12.30, Savonkatu 24, Lue lisää…Sankarivainaja Seppo Hännisen hautajaiset 19.5.2018

Kunnallisneuvos Maunu Kankaanpää täyttää tänään 95 vuotta

Maunu Kankaanpää oli nuori mies astuessaan Rukajärven rintamalle. Hänen eteensä tuli vaarallisia tehtäviä. Kankaanpää osallistui Jatkosodassa Suomen ja neuvostoarmeijan välillä  viimeiseksi jääneeseen taisteluun. Tätä aihetta käsiteltiin Iisalmessa Kansainvälisessä Rukajärvi-seminaarissa 1.9.2011. Kysymys Lue lisää…Kunnallisneuvos Maunu Kankaanpää täyttää tänään 95 vuotta