RSHYry:n edustajat Miehikkälässä -Salpalinjan tiedotustilaisuudessa 23.4.2018

Valtiovarainministeriö on päättänyt luovuttaa Salpalinja-puolustuslinjaan kuuluvat rakenteet maanomistajille ja lähtee nyt valmistelemaan rakenteisiin liittyvien käyttöoikeuden rajoitusten purkamista. Asiaa koskeva tiedotustilaisuus oli 23.4.2018 Salpalinja-museossa Miehikkälässä. Salpalinjan selvitystyö on tehty Salpayhdistys ry:n Lue lisää…RSHYry:n edustajat Miehikkälässä -Salpalinjan tiedotustilaisuudessa 23.4.2018

Neuvottelutilaisuuteen Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa osallistuivat SSHSry:stä Jukka Heikkilä ja Matti Keinonen ja RSHYry:n puolelta, Antti Haapalainen, Reijo Pulkkinen taloudenhoitaja Jari Kärkkäinen ja Tenho Tikkanen. Neuvottelun tarkoituksena on käynnistää yhteistyö seurojen välillä. Lue lisää…Suomen Sotahistoriallisen Seuran (SSHS) edustajat vierailivat Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa lauantaina 14.4.2018.

Lottaperinne Iisalmi ry:n vierailu Rukajärvi-keskusksessa 11.4.2018

Lottaperinne Iisalmen jäsenet järjestivät perinnetapahtuman Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa. Paikalla oli 55 yhdistyksen jäsentä. Puheenjohtaja Aune Näsänen avasi tilaisuuden. Avauspuheessaan hän selvitti yhdistyksen perustamista ja perinnetyötä. Hän kertoi mm. Rukajärvi-keskukseen sijoitetun vitriinin Lue lisää…Lottaperinne Iisalmi ry:n vierailu Rukajärvi-keskusksessa 11.4.2018

Kaakkois-Suomen Viestikilta – Parhaat onnittelumme tänään syntymäpäivänänne

Onnittelut tänään syntymäpäiviään viettävälle yhdistykselle. Onnittelumme ja kiitoksemme myös puheenjohtaja Tapio Teittiselle ja Martti Susitaipaleelle kaikesta avustamme. Ikimuistoisia tapahtumia yhteistyössä: – Muurmannin radan partioretken esitelmätilaisuus, Raine Narva Mikkelissä 22.1. 2017, Lue lisää…Kaakkois-Suomen Viestikilta – Parhaat onnittelumme tänään syntymäpäivänänne

10.4..2018 klo 13.00  Kausalan Seurakuntakeskuksessa, os. Eerolantie 1 Rukajärvellä taistellut 14. Divisioona sai 8.1.1942 päämajasta käskyn koota yli tuhannen miehen taisteluosasto Muurmannin radalle tehtävää iskua varten. Divisioonan komentaja kenraali Raappana Lue lisää…Raine Narva multimedialuento Jatkosodan suurimmasta partioretkestä vihollisen selustaan nyt Kausalassa 10.4.2018

Rukajärven suunnan historiayhdistys ry Vuosikokous 25.3.2018 klo 12.00 Iisalmen Rukajärvi-keskus Tenho Tikkanen: Vuosikokouksen avajaispuhe Arvoisat Rukajärven suunnan historiayhdistyksen jäsenet. Toivotan Teidän tervetulleiksi Rukajärven suunnan historiayhdistys ry:n sääntömääräiseen vuosikokoukseen. Yhdistyksemme on Lue lisää…Tenho Tikkanen RSHYry:n vuosikokouksen avauksessa: ”Yhdistyksemme saavutukset ovat osoitus siitä, että vapaaehtoisen kansalaistoiminnan työn tuloksena on mahdollista saavuttaa mittavia tuloksia.”

Antti Hämäläisen luento  ”Rukajärvi eilen ja tänään” 28.3.2018 Tuusulassa

Tuusulan Reserviupseerikerhon kevätkokouksen yhteydessä pitää res.ltn Antti Hämäläinen esitelmän aiheesta ”Rukajärvi eilen ja tänään”. Luento pidetään 28.3.2018, klo 19.00 Tuusulassa Taistelukoululla PV:n Palvelukeskuksessa luokka Koivikko. os. Rantatie 74, Tuusula. Antti Lue lisää…Antti Hämäläisen luento  ”Rukajärvi eilen ja tänään” 28.3.2018 Tuusulassa