Tervetuloa yhdessä Helsingin Suomalaisen Klubin kanssa järjestämäämme Suomi 100-vuotistilaisuuteen: Seminaariin sisältyvästä päivällisestä Klubin ravintola perii 73 €, mikä tulee maksaa etukäteen pankkitilillemme: FI28 5780 0720 3700 27. Ilmoittautuminen 25.9.2017 mennessä Lue lisää…Kenraaliluutnantti Ermei Kannisen Muistoseminaari ja päivällinen ”Marskin pöydässä Rukajärvellä”

Poliisihallituksen rahankeräyslupa 7.9.2017 RA/2017/856

Poliisihallitus on myöntänyt yhdistyksellemme valtakunnallisen rahankeräysluvan 7.9.2017. Luvan mukainen lahjoitustili on: Osuuspankki: FI02 5723 0220 2696 12, OKOYFIHH. Poliisihallituksen päätöksen mukaan rahankeräyksen toimeenpanon yhteydessä tulee yleisölle ilmoittaa seuraavat tiedot: 1) rahankeräysluvan saaja; Lue lisää…Poliisihallituksen rahankeräyslupa 7.9.2017 RA/2017/856

Suosittu Raine Narvan tulevat esitelmä Nurmijärvellä torstaina 14.9.2017 klo 17:00 – 19.00 Nurmijärvellä valtuustosalissa os. Keskustie 2, 01900 Nurmijärvi  Rukajärvellä taistellut 14. Divisioona sai 8.1.1942 päämajasta käskyn koota yli tuhannen miehen Lue lisää…Raine Narva multimedialuento Jatkosodan suurimmasta partioretkestä vihollisen selustaan. 14.9.2017 klo 17.00 – 19.00 Nurmijärvellä

Iisalmen Rukajärvi-keskuksen näyteikkunat saivat uuden ilmeen.

Iisalmen Rukajärvi-keskus avattiin käyttöön 13.3.2014. Keskus toimii  Iisalmen Seurahuoneen lasisalissa. Tila on valoisa ja niinpä ikkunajulisteet haalistuvat. Kaikki julisteet uusittiin talkoovoimin. Vielä tämän kuukauden aikana uusitaan Iisalmen Rukajärvi-keskuksen valokuvanäyttelyä. Keskus Lue lisää…Iisalmen Rukajärvi-keskuksen näyteikkunat saivat uuden ilmeen.

Joen kenttävartion aineiston keräystyö jatkuu – taistelusta 74 vuotta

Joen kenttävartio sijaitsi koskemattoman erämaan keskellä, Rukajärven tiestä Tsirkka-Kemijoen vartta pohjoiseen kymmenkunta kilometriä, joen itä-puolella. Tukikohdasta käytiin kiivaita taisteluja 74 vuotta sitten. Ensin sen pyrki valloittamaan vihollisen n. 270 miehen Lue lisää…Joen kenttävartion aineiston keräystyö jatkuu – taistelusta 74 vuotta

Lieksan Rukajärvi-keskuksessa avattiin kesäkuun alussa laaja viestinäyttely. Nähtävillä on kaikki Rukajärvellä Jatkosodassa käytössä olleet viestivälineet. Rukajärvi-keskuksessa on esillä myös toimiva sodanaikainen radioasema. Viestinäyttelyn ovat pystyttäneet Kaakkois-Suomen Viestikilta ry:n puheenjohtaja Tapio Lue lisää…Laaja viestinäyttely ja sotilasradioamatööriasema (OI7AX=kutsu) esillä Lieksassa