Arvi Martikainen 70 vuotta 11.12.2018

Arvi Martikainen vietti 70-vuotispäiväjuhliaan lähisukulaisten seurassa. Rukajärven suunnan historiayhdistys kävi onnittelemassa päivänsankaria. Arvoisa syntymäpäiväsankari, arvoisa juhlayleisö Hyvä Arvi, tuon Sinulle pian 103 vuotta täyttävän Rukajärven veteraani isäni onnittelut. Tapasimme ensimmäisen Teksti jatkuu…Arvi Martikainen 70 vuotta 11.12.2018

Tenho Tikkanen, 6.12.2018, Itsenäisyyspäivän juhla Lapinlahti-salissa lukiolla klo 12.30 Arvoisat veteraanit, hyvät juhlavieraat. Tuon terveiset pian 103-vuotiaalta Rukajärven veteraani isältäni. Hänen julkilausuttu elämänohjeensa on:” Minä oon sitä mieltä, että tuumoomalla asiat Teksti jatkuu…Puheenjohtaja Tenho Tikkanen Lapinlahdella: ”Tuumoomalla asiat hoituu eikä tappelemalla”.

Puheenjohtaja Tenho Tikkanen Iisalmen Sankarniemellä 5.12.2018

Puheenjohtaja Tenho Tikkanen Savon ammatti- ja aikuisopisto ja Ylä-Savon ammattiopiston itsenäisyyspäivän juhlassa 5.12.2018 Iisalmen Sankarniemellä Arvoisat nuoret, hyvät opettajat. Puhuttaessa kansakunnan itsenäisyydestä ja itsemääräämisoikeudesta puhe kääntyy usein sivummalle kuin mistä Teksti jatkuu…Puheenjohtaja Tenho Tikkanen Iisalmen Sankarniemellä 5.12.2018

Vuokatin Urheiluopiston rakentaminen – satumainen tarina

Vuokatin Urheiluopiston hallintorakennuksen seinään laatta. Vuokatin Urheiluopiston tekee todella arvokasta työtä monella rintamalla, urheilukasvatuksessa ja työtä kulttuuriperinteen säilyttämiseksi. Puhuttaessa Vuokatin Urheiluopiston perustamisesta on mentävä vuosikymmenten taakse vuoteen 1943 Rukajärven rintamalle. Teksti jatkuu…Vuokatin Urheiluopiston rakentaminen – satumainen tarina

Yhdistyksemme edustajat onnittelivat Rukajärven veteraani Matti Kärkkäistä (15.11.1916), joka täytti peräti 102 vuotta. Matti viettää ansaittuja eläkepäiviään Iisalmen Vetreä terveys-hoitokodissa. Onnitteluja olivat viemässä Matin ikäkaveri yhdistyksemme veteraanijäsen Tauno Tikkanen (s. Teksti jatkuu…Onnittelemme yhdistyksemme veteraanijäseniä – Matti Kärkkäinen ja Paavo Salmensuu

Kiinnostavia esitelmiä Ermei Kannisen muistoseminaarissa 20.10.2018.

Kenraaliluutnantti Ermei Kannisen muistoseminaari järjestetään tällä kertaa Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa. Paikkoja rajoitetusti kannattaa ilmoittautua ajoissa Ermei Kanninen youtubessa: 1) Kaikki alkoi Kajaanista 6.9.2008 2) RSHY Perustava kokous Marskin Maja 19 9 Teksti jatkuu…Kiinnostavia esitelmiä Ermei Kannisen muistoseminaarissa 20.10.2018.