Veteraani Olavi Tiittasen haastattelu Kansallisena veteraanipäivänä.

Veteraani Olavi Tiittanen Runnilla 5.9.2012 tilaisuudessa "Marski Rukajärvellä."

Yhdistyksemme hallituksen varapuheenjohtaja Olavi Tiittasen mielenkiintoinen haastattelu on julkaistu tänään Kansallisena veteraanipäivänä sanomalehti Karjalaisen internetsivulla: Oheisen ote Olavi Tiittasen haastattelusta: ”Keskiviikkona vietetään veteraanipäivää – tarinat kannattaa tallettaa nyt Teksti toimittaja Annika Continue ReadingVeteraani Olavi Tiittasen haastattelu Kansallisena veteraanipäivänä.

ASEELLISTA TOIMINTAA RINTAMALINJOJEN TAKANA POHJOIS-KARJALASSA JATKOSODASSA:  Sotahistoriallinen seminaari Aika: perjantai 13.5.2016, klo 12.00–16.30 Paikka: Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampus, Sali AU100, Aurora II -rakennus (B-sisäänkäynti), Yliopistokatu 2. Järjestäjät: 21.Prikaatin Perinneyhdistys ry Continue ReadingASEELLISTA TOIMINTAA RINTAMALINJOJEN TAKANA POHJOIS-KARJALASSA JATKOSODASSA: Sotahistoriallinen seminaari Joensuussa 13.5.2016

Y. Ahonen, Antti ja Reijo

Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa nähtävillä uusi Rukajärven 800 valokuvan kokoelma Nurmeksesta löytyi kersantti Yrjö Ahosen (6.KTR18) harvinaisen laaja Rukajärven suunnan valokuvakokoelma kuvateksteineen. Ahosella oli valokuvauslupa koko jatkosodan ajan ja kuvia kertyi peräti Continue ReadingMittava työ valmistui: Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa nähtävillä uusi Rukajärven 800 valokuvan kokoelma

Rajakapteeni Tauno Oksanen Lieksan kirkossa 5.9.2014 Kansallinen veteraanijuhla 70 vuotta Jatkosodan päättymisestä.

Tauno Oksanen                                                                                                      Lieksa 3.4.2016 Elokuvanäytöksen avaussanat: Kommentti dokumenttielokuvasta ”Sota ja mielenraha” HYVÄ ELOKUVAYLEISÖ Elokuvan ”Sota ja mielenrauha” tekijä on pyytänyt Rukajärven suunnan historiayhdistystä kommentoimaan ja avaamaan kyseisen elokuvan ennen sen Continue ReadingTauno Oksanen 3.4.2016. Elokuvanäytöksen avaussanat: Kommentti dokumenttielokuvasta ”Sota ja mielenraha”

Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa lauantaina  2.4.2016 alkaen klo 13.00 Kahden kirjan esittely, Pentti Perttulin Raappanan ritari sekä Olavi Kärkkäisen Elämän tikapuut. Raappanan ritari teos on Pentti Perttulin omaelämäkerrallinen Jatkosodan vaikuttava dokumentti, josta Continue ReadingKahden kirjan esittely Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa lauantaina 2.4.2016 alkaen klo 13.00