Rukajärven ystävien vierailu onnistui hyvin – sääkin suosi

Rukajärven ystävät

Rukajärven ystävät kulttuurivieraat Rukajärveltä, Ontajärveltä, Petroskoista, Mujejärveltä ja Repolasta saapuivat tutustumaan Rukajärven suunnan historiayhdistyksen toimintaan Pielisen-Karjalassa. Tapaamisessa isäntänä toimi RSHY:n hallituksen jäsen Jari Kärkkäinen. Ohjelmaa oli riittävästi ja sääkin suosi. Continue ReadingRukajärven ystävien vierailu onnistui hyvin – sääkin suosi

Reijo Pulkkinen ja Antti Haapalainen tekivät 13.5.2016 sotahistoriallisen matkan Ontajärven länsirannan kenttävartioihin. Tavoitteena oli kenttävartioiden kartoitus ja kuvaus miltä siellä nykyisin näyttää. Matkakertomuksen voit lukea kokonaan (50 sivua) TÄÄLTÄ. HUOM. Continue ReadingOntajärven länsirannan kenttävartiot – Antti Haapalaisen ja Reijo Pulkkisen matkakertomus 13.5.2016

Tauno Oksanen: Tärkein tehtävämme: Korpidivisioonan ja sen taistelijoiden työn ja saavutusten tutkimus sekä taltiointi. Lieksan Tukipiste ry:n puheenjohtaja Irma Nykänen.

Julkaisemme rajakapteeni Tauno Oksasen avajaisissa 27.6.2016 vain puheenvuoron kirjallisen osuuden kokonaisuudessaan. Tämän puheenvuoron tarkoitus on selvittää Rukajärven suunnan historiayhdistyksen suunnitelmia ja lopullisia tavoitteita sekä niiden liitoksia lähinnä Lieksaan mutta myös valtakunnallisesti. Continue ReadingRajakapteeni Tauno Oksanen Lieksan näyttelyiden avajaisissa: Tärkein tehtävämme, korpidivisioonan ja sen taistelijoiden työn ja saavutusten tutkimus sekä taltiointi.

Yhdistys hankki Lieksan aseman kiinteistön omistukseensa, jossa Rukajärvi-keskus tulee toimimaan.

Päämaja antoi 25.6.1941 hyökkäyskäskyn 14. Divisioonalle. Päivälleen 75 vuotta sitten, 27.6.1941, mm. Kev.Os.2:n joukot siirtyivät tänne Lieksan Pankajärvelle.  Nyt jo 100 vuotta täyttänyt isäni oli yksi heistä. Rukajärven rintaman ainut Continue ReadingPuheenjohtaja Tenho Tikkanen Lieksassa: Tavoitteemme on toteutunut – oma tupa – oma lupa