Iisalmen Rukajärvi-keskukseen kirja-lahjoitus

aikamatkalla-yla-savossa-jaakko-hynynen

Keväällä tupsahti painosta omakustanteinen ”Aikamatkalla Ylä-Savossa ja muuallakin pistäytyen”, tekijänä iisalmelainen maisteri Jaakko Hynynen, joka tunnetaan entisenä pitkäaikaisena työhallinnon pomona. Jotkut ovat panneet hänet merkille myös historiikeista ja muusta kirjallisesta Lue lisää…Iisalmen Rukajärvi-keskukseen kirja-lahjoitus

Kenttävartion jäänteiden mittaaminen paikkatietoon esimerkkinä Kv ”Joki”

Tarve kartoittaa kenttävartio ”Jokeen” syntyi kun olin vieraana eräässä tilaisuudessa Rukajärvellä loppuvuodesta 2015. Samassa tilaisuudessa oli mukana Lietmajärven museonjohtaja Teresa Tsherenko, joka huomasi, että minulla on mukana Esa Sirénin romaani Lue lisää…Kenttävartion jäänteiden mittaaminen paikkatietoon esimerkkinä Kv ”Joki”

Lieksan Rukajärvi-keskus muutti omiin tiloihin

Raine Narvan isä Toivo V. Narva toimi Rukajärven rintamallla TK-upseerina. Aarre-Arkku jaksaa yllättää jatkuvasti. Nyt muuton yhteydessä arkusta tuli esille julkaisematon Mannerheim-ristin-ritari Niilo Korhosen, 11.5.1943 tehty, upea 8-sivuinen haastattelu, jossa Niilo Korhonen lausuu mm seuraavaa: "MR-Ritarimerkki ei ole suinkaan minun henkilökohtainen voitonmerkkini, vaan myös niiden miesten, joiden kanssa olen retkeni tehnyt." Mainittakoon, että Niilo Korhonen kuoli 26.9.1943.

Lieksan Rukajärvi-keskus on nyt omissa tiloissa Lieksan Rautatieasemalla. Yhdistys hankki tilat omistukseensa 30.5.2016. Muutto suoritettiin talkoovoimin. Kiitämme talkooväkeä. Kantoapua saatiin yllättävältä taholta. Märäjälahden vastaanottokeskuksesta saapui 6 miestä. Puheenjohtaja Tenho Tikkanen Lue lisää…Lieksan Rukajärvi-keskus muutti omiin tiloihin

Osa Kiuruveden Rotaryklubin jäsenistä tilaisuuden jo päätyttyä klubin presidentin Seppo Räihän johdolla.

Puheenjohtaja Tenho Tikkanen Kiuruvedellä järjestetyssä perinnetilaisuudessa: Höyryjunalla Lieksaan 2.6.2017 pidettävään Suomi 100 vuotta E.J. Raappanan muistoseminaari-tapahtumaan. Kiuruvedellä Rotaryklubin järjestämässä perinnetyötä koskevassa tilaisuudessa RSHY:n puheenjohtaja Tenho Tikkanen alusti keskustelun aiheesta Rukajärven Lue lisää…Puheenjohtaja Tenho Tikkanen Kiuruvedellä järjestetyssä perinnetilaisuudessa: Höyryjunalla Lieksaan 2.6.2017