Tenho Tikkanen SUOMEN ITSENÄISYYDEN 99-VUOTISJUHLASSA IISALMESSA

Rukajärven suunnan historiayhdistyksen puheenjohtaja Tenho Tikkanen 2.12.2016 Iisalmessa, Sankarniemen muistomerkillä Savon ammatti- ja aikuisopiston SUOMEN ITSENÄISYYDEN 99-VUOTISJUHLASSA: Hyvät nuoret, hyvät opettajat. Valmistautuessamme 99. itsenäisyyspäivän viettoon olemme saaneet elää yli 70 Lue lisää…Tenho Tikkanen SUOMEN ITSENÄISYYDEN 99-VUOTISJUHLASSA IISALMESSA

Talvisodan syttymistä muisteltiin Lieksan Kivivaarassa. Aluksi kokoonnuttiin uuden muistomerkin paljastustilaisuuteen. Timo Salmen alullepanema muistomerkki paljastettiin Hattuselkosen tienhaarassa. Tilaisuuden oli järjestänyt Lieksan sotahistorian yhteistyötoimikunta, johon kuuluvat Lieksan kaupunki, Lieksan rajavartioasema, Lieksan Lue lisää…Talvisodan syttymisestä 77 vuotta – Muistotilaisuus 30.11.2016 Lieksan Kivivaarassa

Lieksan Kivivaaran suunnan uusi muistomerkki paljastettiin 30.11.2016

Tauno Oksanen: TALVISODAN ALKAMISEN MUISTOTILAISUUTEEN LIITTYVÄ MUISTOMERKIN PALJASTUSPUHE LIEKSAN KIVIVAARAN SUUNNALLA 30.11.2016 Kunnioitetut sotiemme veteraanit, lotat, tammenlehväsukupolven edustajat, arvoisat tapahtuman läsnäolijat !   Olemme kokoontuneet muistelemaan talvisodan alkua tällä kerralla Lue lisää…Lieksan Kivivaaran suunnan uusi muistomerkki paljastettiin 30.11.2016

Oma tupa – Oma lupa – Lieksan Rukajärvi-keskus kiinteistörekisteriin

Lieksan Rukajärvi-keskus on nyt täysin Rukajärven suunnan historiayhdistyksen omistuksessa. Eilen 28.11.2016 tontin lohkominen on saanut lainvoiman ja tontti on merkitty kiinteistörekisteriin. Esitämme kaikille asiaan vaikuttaneille tahoille parhaat kiitoksemme. Tontin myyjälle Lue lisää…Oma tupa – Oma lupa – Lieksan Rukajärvi-keskus kiinteistörekisteriin

Rukajärven veteraani, tykistön kersantti Eino Hartikainen on poissa

Rukajärven veteraani, tykistön kersantti Eino Hartikainen 13.12.1918 – 2.11.2016 ”On viulun kieli katkennut” Eino Hartikainen syntyi Iisalmen maalaiskunnan Ruotaanmäen kylässä 12-lapsisen perheen nuorimmaisena. Jo nuoresta pitäen hän harrasti ahkerasti urheilua, Lue lisää…Rukajärven veteraani, tykistön kersantti Eino Hartikainen on poissa

Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa Lottaperinnneyhdistyksen tilaisuus 23.11.2016

Pitkäaikainen Iisalmen Rukajärvi-keskuksen yhteistyökumppanimme, Lottaperinneyhdistys Iisalmen seutu ry järjesti tänään yhdistyksensä vuosikokouksen. Lämminhenkisessä tilaisuudessa kuultiin kauniita lauluesityksiä. Sitä esittivät Kaisa Laatikainen, Eila Repo, Helena Rissanen ja Sirkka Räty. Lisäksi kuultiin Lue lisää…Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa Lottaperinnneyhdistyksen tilaisuus 23.11.2016

Matti Kärkkäinen satavuotisjuhlassaan nuorin veteraani

Matti Kärkkäinen (15.11.1916) vietti 100-vuotisjuhliaan Iisalmen VetreäTerveys hoitokodissa. Häntä olivat onnittelemassa 103-vuotias Mikko Bergman (1.9.1913) ja 100-vuotias Tauno Tikkanen (10.3.1916). Satavuotiasta kävivät onnittelemassa Kiuruveden seurakunnan kirkkoherra Risto Pentikäinen, Pohjois-Savon sotainvalidipiirin Lue lisää…Matti Kärkkäinen satavuotisjuhlassaan nuorin veteraani

Siunaustilaisuus pidettiin Joensuun pääkirkossa. Siunauksen toimitti rovasti Petri Karttunen, jonka siunauspuheen julkaisemme oheisena. Rovasti Erkki Kaikkosen siunaus 12.11.2016 Joensuun kirkossa                     Raamatunluku ja siunauspuhe Kuulkaa! Viisaus kutsuu, ymmärrys korottaa äänensä. Kukkulan Lue lisää…Rukajärven veteraani, rovasti Erkki Kaikkonen siunattiin haudanlepoon Isänpäivän aattona Joensuussa