Rukajärven veteraani Yrjö Savola 95 vuotta – Parhaat onnittelumme

Yrjö Savola täyttää tänään ystävänpäivänä 95-vuotta.  Yrjö Savola taisteli PionP 24 riveissä Rukajärvellä. Sotaan hän lähti 18 vuotiaana. Pohjanmaalta koottu täydennysjoukko-osasto on kokoontunut säännöllisesti Lappajärven ja Härmän kuntokeskuksissa kaikkiaan 48 kertaa Lue lisää…Rukajärven veteraani Yrjö Savola 95 vuotta – Parhaat onnittelumme

Mielenkiintoinen – Sotahistoria luento » Osmo Rasilo taisteli talvisodassa Kuhmossa 1939–40 sekä jatkosodassa 1941 –44 Rukajärven suunnalla joukkueenjohtajana, pataljoonan adjutanttina ja komppanianpäällikkönä. Kajaanin kaupunginkirjastoon ensi keskiviikkona tuleva esitys perustuu Rasilon (1917–2014) Lue lisää…Osmo Rasilon sotakokemukset – Antti Rasilon luento Kajaanin kirjastossa 14.2.2018 klo 18.00 – 20.00

SuomenSalpa huippudokumentti – elokuva esitetään nyt Juukan Seurojentalolla 16.2.2018 alkaen klo 17.30.  Os. Apteekintie 5, 83900 Juuka. Tilaisuuden järjestää Juuan kunnan toimintaryhmä Ellinkulma yhteistyössä elokuvan tuottajan kanssa. Tilaisuudessa kuullaan Rukajärven Lue lisää…SuomenSalpa huippudokumentti – elokuva esitetään nyt Juukan Seurojentalolla 16.2.2018

100-vuotias Hilja Viljanen arjessa tiukasti kiinni. Parhaat onnittelumme.

Jo 100-vuotias vireä rintamalotta Hilja Viljanen viettää eläkepäiviään Porokylässä monenlaiset muistot seuranaan. Syntymäpäiviään hän vietti 28.1.2018 tyttärensä luona lastensa ja lähisukulaisten seurassa. Hilja Viljanen syntyi 29.1.1918 Nurmeksen Haapapurolla Heikki ja Lue lisää…100-vuotias Hilja Viljanen arjessa tiukasti kiinni. Parhaat onnittelumme.

Paavo Lonkila muistoissamme -tapahtuma  järjestetään Seurahuoneella 14.1.2018

Paavo Lonkila muistoissamme -tapahtuma  järjestetään Seurahuoneella, Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa sunnuntaina 14.01.2018 klo 13.00, os. Savonkatu 24 Paavo Lonkila on Rukajärven veteraani, olympiavoittaja ja suurhiihtäjä. “Sinnikäs ladunaukaisija Rukajärven veteraani, olympiavoittaja Paavo Lonkila muistoissamme Lue lisää…Paavo Lonkila muistoissamme -tapahtuma  järjestetään Seurahuoneella 14.1.2018

9.1.2018 klo 19.00  Puolustusvoimien Palvelukeskuksen Tuusulan toimipisteessä, osoite: Rantatie 66, Tuusula. Järjestäjänä on Uudenmaan Reserviläispiiri ry / toiminnanjohtaja Kari Halonen 20.2.2018 klo 13.30  Matinkylä / Monitoimitalo, Matinraitti 17, 02230 Espoo. Tilaisuuden Lue lisää…Raine Narva multimedialuento Jatkosodan suurimmasta partioretkestä vihollisen selustaan ovat saaneet jatkoa