Nyt se on valmis

Mestarihiihtäjä Risto Kiiskinen pisti hihat heilumaan. Rukajärven tien alkupisteenä oleva Lieksan asemamakasiinin korkeimmat kohdat v. 1909 rakennetun makasiinin päädyt ja korkeimman kohdan räystäslaudat on maalattu.

Nyt se on tehty, makasiini on maalattu. Risto Kiiskinen on saanut juuri talon korkeimman kohdan räystäslaudatkin maalatuksi.

Makasiinin toimistotiloissa avautuu piakkoin Kansalaisjuhlan kanslia. Juhla voi makasiinin puolesta alkaa. Se on nyt kokonaisuudessaan maalattu, pikkupoikien rikkomat ikkunat (17 kpl) on korjattu, makasiini on siivottu puhtaaksi ja sinne on avattu nyt Kansalaisjuhlan markkinointia varten laaja valokuvanäyttely ”Rautatiet sodan huoltotehtävissä.

PowerBrassGirls- yhtyeen jäsenet esiintyvät Lieksan Vaskiviikon konserteissa. Lieksan maksiini täyttyi nuorista neitosista, jotka harjoittelivat lauantain konserttia varten.

Lieksan aseman seutu täyttyi vaskimusiikista, kun sinne saapui lauantain konserttiharjoituksiin Tampereelta ja Helsingistä kotoisin oleva PoverBrassGirls-orkesteri. Loistava musiikkinäytelmä on tulossa, kannattaa käydä katsomassa ja kuulemassa.

Lieksan tukipisteen konsertti. Esitysvuorossa Lieksan tukipiste ry:n varapuheenjohtaja Kirsi Muikku.

Jatkosodan aikainen hanurimusiikki oli vaihtunut karaokekonserttiin, kun samaan aikaan PowerBrassGirls-yhtyeen soitannon kanssa Lieksan Tukipiste ry:n tapahtuma oli koonnut asemalle satoja ihmisiä, jotka kuulivat hienoja  elävän musiikin esityksiä.