Jukolan Motti -pirtti on maalattu

Jukolan Motti -pirtti on nyt maalattu. Puuhakkaat kyläyhdistyksen jäsenet ryhtyivät tuumasta toimeen. Raimo Saviranta, Heikki Turunen ja Tuomo Martikainen saivat kaverikseen vielä Jouni Köntän ja niin tuo arvorakennus on nyt maalattu. Aine, millä hirret käsiteltiin, on tervan polton yhteydessä terva-astiotten päältä kerättyä liuosta, jota kutsutaan ”tervan kusi” -nimellä.

Jukolan motti -pirtti on maalattu. Kuvattuna takaa, Heikki Turunen.

Rakennuksen vastaavatyönjohtaja Matti Kilpeläinen suositteli hirsien käsittelemistä perinteiseen tapaan. Lopullisen värinsä rakennus saa noin vuoden kuluttua.

Jukolan Motti  -pirtti on suosittu käyntikohde, jossa pidetään työpaikkojen työhyvinvointipäivien ja edustustilaisuuksien lisäksi syntymäpäiviä, ja suuri määrä kävijöistä on yksityishenkilöitä ja ryhmiä ympäri maata.

Jukolan motti -pirtti on maalattu. Kuvattuna edestä, Heikki Turunen.

Rukajärven tielle tutustuvat voivat varata tilan myös näihin ns. yksityisluontoisiin tilaisuuksiinsa RSHY:n nettisivulla olevan varauskirjan kautta. Vierailijoitten kannattaa käyttää myös Joensuun yliopiston ja Arbonaut Oy:n kehittämää HeiJoe-opasjärjestelmää, josta löytyy Rukajärven tie-sivuston alla olevaa lisätietoa.