LC Lieksa tutustui Änäkäisen Salpaetuasemaan joukolla

LC Lieksa /Korpi – Jaakko tutustui 17.9. Rukajärven tien sotahistoriaan ja tuleviin suunnitelmiin. Kuvassa retkikunta Änäkäisen kallioluolatukikohdan avatun pesäkkeen edessä. Rajakapteeni Tauno Oksanen selvitti pari tuntia alueen sotahistoriaa ja tulevia suunnitelmia. Klubin jäsenet tuntevat hyvin Lieksan sotahistoriaa ja erikoisesti hoitavat neuvostopartisaanien uhrien muistomerkit ja esittelytaulut.

LC Lieksa /Korpi - Jaakko tutustui 17.9. Rukajärven tien sotahistoriaan. Rajakapteeni T Oksanen selvitti pari tuntia alueen sotahistoriaa ja tulevia suunnitelmia.
LC Lieksa /Korpi – Jaakko tutustui 17.9. Rukajärven tien sotahistoriaan. Rajakapteeni T Oksanen selvitti pari tuntia alueen sotahistoriaa ja tulevia suunnitelmia.
LC Lieksa /Korpi - Jaakko kokoontuneena Vornasenvaaran luolastoon.
LC Lieksa /Korpi – Jaakko kokoontuneena Vornasenvaaran luolastoon.

LC Lieksan useat jäsenet ovat osallistuneet aiemmin Rukajärven tien kohteitten ja myös Änäkäisen talkootehtäviin ja aikovat osallistua niihin myös jatkossa.

Voit tutustua edellisen kesän talkoopäivän tapahtumiin TÄÄLTÄ:

Rukajärven tien kohteisiin on kuluvan vuoden aikana osallistunut tuhansia henkilöitä. Jukolan motti -pirtti on osoittautunut suosituksi levähdyspaikaksi. Parhaina päivinä on paikalla vieraillut bussilasteittain satoja turisteja.

Jukolan motti -pirtti on suosittu Rukajärven tien kohde

DCIM100MEDIA
Muut Rukajärven tien kohteet:

Jukolan motti ilmasta käsi TÄÄLTÄ: Änäkäinen multikopterilla kuvattuna TÄÄLTÄ: Vornasenvaara multikopterilla kuvattuna TÄÄLTÄ: Nurmijärvi TÄÄLTÄ: Pankajärvi TÄÄLTÄ: Rukajärvi-keskus TÄÄLTÄ: Louhikkomäen muistomerkki TÄÄLTÄ: Lieksan kirkkopuisto TÄÄLTÄ:

Em. kohteet on liitetty Rukajärven suunnan historiayhdistyksen käytössä olevaan HeiJoe.com matkailijanopasjärjestelmään, josta löytyvät yksityiskohtaisemmat selvitykset paikan sotahistoriasta.