TULENJOHTOLENNOT 2020 – kirja myynnissä.

Yhdistyksen uusin kirja ”TULENJOHTOLENNOT – Tykistölennot Rukajärven suunnalla 1942 – 1944” on nyt valmistunut ja myynnissä . Kirjoittaja on yhdistyksen jäsen Hannu Siivonen. Kirjassa on 244 sivua (A4).

Kirjaa voi tilata Rukajärvi-keskuksen Kauppa-sivulta, joka avautuu TÄÄLTÄ:

Kirjaa voi tilata myös suoraan Lieksan Rukajärvi-keskuksesta.Tilauksen voi tehdä lähettämällä sähköpostiviestin lieksan.tukipiste(at)kolumbus.fi.
Kirja+postimaksu (kirja 40 € + postikulu 10 €, eli 50 €) maksetaan Lieksan Tukipiste ry:n tilille (FI40 5343 0720 0412 48). Kun suoritus näkyy tilillä, kirja postitetaan. Vastaanottajan tiedoissa pitää näkyä osoite sekä puhelinnumero. Jos puhelinnumero puuttuu, postimaksu on kalliimpi. Tilatessa useimpia kirjoja postimaksu muuttuu, joten varmista etukäteen postimaksun suuruus.

Kirjasssa on katsaus Ilmavoimien lentoyksiköiden ja tykistön yhteistoimintaan sekä lentotiedustelun että lentotähysteisen tulenjohdon kehittymiseen Suomessa. Yleinen osuus käsittelee ajanjaksoa itsenäisyyden alkuajoilta jatkosodan alkuun.Toimintaa tarkastellaan lähemmin Rukajärven suunnalla 1941 – 1944 Tiiksjärveltä operoineiden lentolaivueiden 10 ja 14 sekä niille alistettujen lentueiden toimintahistoriaa silmäillen. Lentolaivueet tukivat 14. Divisioonan tykistön – Kenttätykistörykmentti 18 ja Raskas Patteristo 29 sotatoimia suunnalla.