Jatkosodan päättymisestä 70-vuotta – Nurmes avasi tapahtumat 26.8.2014

Nurmeksen museon näyttelyn ”Veikko Haapalainen jatkosodassa – puhdetöitä ja valokuvia Rukajärven suunnalta” avauksen 26.8.2014 yhteydessä pidettiin Nurmes-Seura ry:n kotiseutuilta, jossa Antti Haapalainen kertoi isänsä komppanian sotatiestä.

Antti Haapalainen esitteli Nurmeksen museossa 26.8.2014 avatun näyttelyn
Antti Haapalainen esitteli Nurmeksen museossa 26.8.2014 avatun näyttelyn. Kuvassa Haapalaisen vasemmalla puolella Rukajärven veteraani Eino Ullgren.

Nurmes- talossa sijaitsevaan näyttelyn avaukseen ja esitelmätilaisuuteen oli saapunut runsaat 40. kuulijaa. Esitelmä kesti puolitoista tuntia. Kannattaa käydä tutustumassa.

Esillä on Veikko Haapalainen - Jatkosodassa näyttelyn upeita puhdetöitä.
Esillä on Veikko Haapalainen – Jatkosodassa näyttelyn upeita puhdetöitä.
Krh.K/JR 31 sotatie, kartoin ja kuvin.

Rukajärven suunnan historiayhdistyksen hallituksen jäsen Antti Haapalaisen esitelmä (82 s.) Krh.K/JR 31 voi tutustua Rukajärvi-keskuksissa, koska tiedoston koko estää sitä asettavaksi kokonaisuudessaan nähtäväksi tällä sivulla.

Karttakirjan julkistaminen

Samalla tilaisuuden aluksi Antti Haapalainen esitteli uunituoreen karttakirjan, jonka hän oli juuri saanut kirjapainosta. Tilaisuus oli siten samalla tämän kirjan ”Topograafinen kartasto vuodelta 1935, 14. Divisioonan toiminta-alueelta – Suomennettu versio”julkistamistilaisuus. Karttakirjan myyntiesite on yhdistyksemme sivulla, josta saa tarkempaa tietoa.

Toimintaa juhlallisuuksiin liittyen Iisalmen Rukajärvi-keskuksessa

Ihmeiden ilta Iisalmessa 30.8.2014

Taiteiden yö-tyyppinen monipuolinen kulttuuritapahtuma Iisalmessa.​

Ohjelma löytyy täältä:

HOTELLI SEURAHUONE (Savonkatu 24)
-Rukajärvikeskus avoinna klo 17.30-23.00. Rukajärven tie -elokuvan
näytökset Rukajärvikeskuksessa klo 18.00 ja 20.30 (elokuvan kesto
123 min, suositusikäraja 12). Käynti Karjalankadulta tai sisäpihalta.
-Vapaa pääsy.
-Lounge Bar and Bub avoinna 16.00-00.00. Ruoka-annoksia,
erikoisherkkuina Talon Fish’n’Chips, Chicken Hot Wings ja Riistamakkaralautanen.
-Loungesta myös naposteltavaa ja juomia illan elokuvan seuraksi.

Kansalaisjuhlan tilaisuuksista kerrotaan näillä sivuilla lisää mm. Rukajärven tie julkaisussa, jossa on täydellinen ohjelma mm. Lieksan tilaisuuksista ja näyttelyistä, joita pidetään niin Lieksan kirkon lisäksi, Rukajärvi-keskuksessa, Lieksan Kulttuurikeskuksessa, Lieksan asemalla ja Retkiaitassa.

Juhlallisuudet alkavat Kiuruvedeltä 4.9.2014 jo klo 8.00 Kevytosasto 2:n joukko-osastohistorian julkistamistilaisuudella ja valokuvanäyttelyn avauksella. Höyryjuna lähtee Kiuruveden asemalta samana päivänä klo 11.15 Lieksassa pidettävään Kansalaisjuhlaan, joista lisää tietoa näillä sivuilla. Junassa on vielä tilaa noin 40 paikkaa.