Kodan pöydät valmistuivat (20.11)

Pöydät valmistuvat, Mauri Mönkkönen, Risto Kiiskinen ja Heikki Turunen. Kuva Hannu Huuskonen.

Jukolan Motin kodan sisustusta tehdään. Tänään 20.11. valmistuivat kodan pöydät, joita tekivät Risto Kiiskinen ja Matti Turunen. Mauri Mönkkönen ja Hannu Huuskonen olivat aamulla tullessaan tuoneet pöytiä varten lankut, joista pöytälauta tehtiin. Näiden pöytien äärellä tullaan käymään jatkossa monet Rukajärven rintaman taistelut tai ainakin kuullaan niistä esitelmiä, kuten myös keskitytään kuulemaan Rukajärven tien oppaitten luentoja.

Illalla kyläyhdistys järjesti talkooväelle kunnon juhlat puheenjohtajansa Heikki Turusen kesäasunnolla. Tarjoilu oli ylellinen, sauna vanhaan Jukolan Motin tavan mukaisesti. Hyvin usein rintamalta palanneet miehet saunotettiin Jukolan Motissa, nyt syynä oli juhla, rintamamiehet kävivät täisaunassa.

Juhlaan osallistuivat Raimo Saviranta, Reino Pippola, Tuomo Martikainen, Matti Kilpeläinen, Heikki Turunen, joka toivotti juhlavieraat tervetulleiksi sekä Matti Heikkinen ja Kaj Ekholm.

Jukolan Motissa työt jatkuvat tänään, ikkunat ja ovet saadaan paikoilleen ja kun loput penkit on asennettu ja paikka siistitty, Jukolan Motin kota on valmis vastaanottamaan vieraita.