Parhaat onnittelumme Olavi Tiittaselle: Työtä Rukajärven suunnan sotahistoriatyön hyväksi.

Parhaat onnittelemme Olavi Tiittaselle hänen 95-vuotispäivänään 17.12.2017.

Olavin 95-vuotissyntymäpäivät vietettiin jo 16.12.2017  Kuopiossa hänen poikansa Ilkan kotona perhepiirissä.

Olavi Tiittanen on yhdistyksemme perustajajäsen ja hän toimi yhdistyksemme hallituksen varapuheenjohtajana vuosina 2015 – 2016 välisen ajan. Näinä vuosina tehtiin yhdistyksessämme  merkittäviä päätöksiä, kuten mm. Lieksan Rukajärvi-keskuksen hankkiminen omaksi tilaksi, Änäkäisen Salpaetuaseman kunnostamista koskeva päätös. Olavi on edustanut yhdistystämme useissa tapahtumissa.

Esitämme Olavi Tiittaselle parhaat kiitoksemme yhdistyksemme ja Rukajärven suunnan sotahistoriatyön hyväksi tekemästä työstä.

Lieksan kansalaisjuhlassa veteraanit ja lotat istuivat kirkkosalin oikealla puolen. Eturivissä kolmikko, jotka osallistuivat Jatkosodassa Suomen ja Neuvostoarmeijan välillä käytyyn viimeiseksi jääneeseen taisteluun 16.8.1944. Vasemmalta lukien Olavi Tiittanen (92 v.), Tauno Tikkanen (98 v. hän oli juhlan vanhin osallistuja) sekä Maunu Kankaanpää (93 v.)
Paavo Salmensuu osallistui Lieksan Rukajärvi-keskuksen avajaisiin 2.7.2013. Vasemmalta mm. veteraanit Aulis Lintunen, Jaakko Valtanen, Ermei Kanninen, Paavo Salmensuu, Olvi Tiittanen ja Kalle Sutinen.
Rukajärven luutnantti kirjan julkistamistilaisuudessa 19.10.2012 Marskin Majalla olivat mukana veteraanit Heikki A. Reenpää, Olavi Tiittanen, Ilmari Koppinen sekä puolustusvoimain entinen komentaja Jaakko Valtanen. Samalla tilaisuus oli myös Olavi Tiittasen 90-vuotissyntymäpäivä.
Pentti Perttuli 100 vuotta 13.3.2016. Rukajärven suunnan historiayhdistys ry:n hallitus, onnitteli perustajajäsentään ja luovutti hänelle 100-vuotispäivän kunniaksi julkaistun kirjan Raappanan ritari, Pentti Perttuli Rukajärven suunnan taisteluissa. Pentti Perttuli ja Olavi Tiittanen, takana Jari Kärkkäinen, Tenho Tikkanen, Antero Huttunen, Tauno Oksanen, Seppo Ryhänen ja Aila Elo.
Veteraanit ja veteraanijärjestöt hyvästelevät. Kenraaliluutnantti Ermei Kannisen siunaustilaisuus Temppeliaukion kirkko 8.12.2015. Olavi Tiittanen, Finn-Göran Wennström ja Erkki Merikallio
Paavo Salmensuu täyttää 90 vuotta 22.11.2016. Yhdistyksen edustajat luovuttivat veteraanille Raappanan ritari teoksen numeroidun kappaleen Joensuussa pidetyssä kahvitilaisuudessa. Kuvassa Aimo Kettunen, Paavo ja Salmensuu, Olavi Tiittanen, Hannu Kauppinen ja Seppo Räihä.
Erkki Kaikkosen hautajaiset Joensuussa Rukajärven suunnan historiayhdistyksen seppeleen laskivat Olavi Tiittanen, Tenho Tikkanen, Hannu Kauppinen ja Seppo Räihä.
Yhdistyksemme varapuheenjohtaja Olavi Tiittanen 94 vuotta 16.12.2016.