Rukajärven suunnan paikannimet suomeksi

Venäläinen Itä-Karjalan topografinen kartasto 1:100 000 vuodelta 1935 14.Divisioonan toiminta-alueelta , ”suomennettu versio”.

• Toimittanut Antti Haapalainen
  • Rukajärven suunnan historiayhdistys ry.
  • 136 värisivua, koko 230×317
  • ISBN 978-952-67950-2-7, luokka 92.73

Näyttökuva 2014-8-20 kello 21.00.33

Karttakirja_hakemistosivu

Suomalaiset käyttivät Karttakirjan venäläisiä karttoja rintamalla koko jatkosodan ajan. Karttojen paikannimien suomennos on tehty suomalaisten sodassa käyttämillä paikannimillä täydennettynä Itä-Karjalan vakiintuneilla suomenkielisillä nimillä. Suomennettuja paikannimiä on 765, joista 200 kylää, 400 järveä, 80 jokea ja 85 muuta paikkaa. Joukossa on runsaasti suomalaisten sodan aikana antamia uusien paikkojen nimiä. Hakemistossa on lisäksi suomennettujen paikkojen alkuperäiset venäläiset nimet sekä kyrillisin että latinalaisin kirjaimin.

Karttakirjan peitto on pohjois-eteläsuunnassa Kostamuksesta Porajärvelle ja itä-länsisuunnassa Suomen rajalta Murmannin radalle, yhteensä 96 A4-karttasivua.

Karttakirja on verraton apuväline 14.Divisioonan alueen sotahistorian lukemiseen ja tutkimiseen. Kirjojen, sotapäiväkirjojen ja partiokertomuksien tekstit ja maastokohdat avautuvat uudella tavalla, kun voi niitä seurata karttakirjan avulla.

Kirja on tilattavissa alla olevalla lomakkeella hintaan 45 € (+lähetyskulut 12 €)

Huom kirjastot: 1-4 kpl:n toimitus yhteen osoitteeseen samalla 12,- euron lähetyskululla.

Lisätietoja Antti Haapalainen p. 044 206 2414

Kirja on myynnissä ilman lähetyskuluja Iisalmen ja Lieksan Rukajärvi-keskuksissa.

Hinta 45,- €

Tilauslomake

Tilaan karttakirjan "Rukajärven suunnan paikannimet suomeksi" hintaan 45 € + lähetyskulut 12 €. Lasku lähetetään kirjan mukana.

Nimi (pakollinen)

Lähiosoite (pakollinen)

Postinumero (pakollinen)

Postitoimipaikka (pakollinen)

Sähköposti

Tilattavien kirjojen lukumäärä (pakollinen)

Haluan kirjaan tekijän nimikirjoituksen

Lisätiedot/palaute/ (esim. toimitus- tai laskutusosoite)

Kirjoita alla näkyvät merkit niiden alapuolella olevaan kenttään. Tällä ehkäistään automaattisia roskapostituksia.