Rukajärven veteraani, ammattikasvatusneuvos Aulis Lintunen täyttää tänään 95 vuotta

Esitämme hänelle parhaat onnittelumme. Syntymäpäiviään veteraani juhlii kotonaan.

Aulis Lintunen. Kuva otettu 5.5.2016. TJT.

Lintunen Aulis Antero, valtiot. maisteri, Espoo (18.1.1925). Eläkkeelle jäädessään hän hoiti Ammattikasvatushallituksen pääjohtajan virkaa.

Aulis on ahkera veteraaniurheilija ja kuntoilija. Hänen merkittävimpiä saavutuksia olivat mm. SVUL:n Viestijuoksun veteraanien sm-kilpailut 11.6.2011, Porissa: M85 4×100 viesti = 1. p., 3×1000 m viesti = 1. p., 3×400 m viesti = 1.p.

Helsinki Olympiastadion 27.6.-1.7.2012: M80 3×1000 m viesti 1.p. ja M85 4×1000 m viesti 1.p.

Hiihdossa hän saavutti  2. p. M85 10 km:n hiihdossa.

Aulis toimi useissa järjestöissä kuten mm. Espoon Latu ry:n puheenjohtaja 1987- 1992, Espoon sotaveteraanien kuntoliikuntajaoston pj. ja Seniores Carelienses ry:n puheenjohtaja 1971-1976. Aulis Lintunen on edelleen Espoon sotaveteraanien mieskuoron jäsen. Mieskuoron esiintyi Espoon kulttuurikeskuksen Suomi 100-vuotisjuhlassa, esityksen voi kuulla TÄÄLTÄ:

Rukajärvenllä hän toimi mm. Pieningän salolla partiotehtävissä ja sodan lopulla hän kouluttautui hävittäjälentäjäksi.

Aulis Lintunen on osallistunut RSHYry:n toimintaan monella tavalla ja hän matkusti höyryjunalla Lieksassa 4.-6..9.2017 pidettyyn kansalaisjuhlaan 70 vuotta jatkosodan päättymisestä. Haastattelun voi nähdä TÄÄLTÄ:

Aulis Lintunen antoi yhdistyksellemme haastattelun 19.5.2012. Haastattelu on taltioitu yhdistyksen digiarkistoon. Oheisena muutama valokuva Jatkosodan ajalta.

SR/TJT

”Mutta mehän olimme nuoria. Aulis Nurmeksen kodista Kuokkasten kartanosta lähdössä Jatkosotaan. Aulis Lintusen kuva-arkisto/RSHYry
Jatkossodan alussa Aulis Kaarina koiransa kanssa Pieningän salolla. Aulis Lintusen kuva-arkisto/RSHYry
Aulis Lintunen toimi hävittäjälentäjänä sodan lopulla. Aulis Lintusen kuva-arkisto/RSHYry