Osuuspankki Poppia tukee veteraanijuhlan järjestämistä

Osuuspankki Poppia lahjoitti 5000 € Rukajärven suunnan historiayhdistys ry:n Kevytosasto 2:n historiateoksen julkaisemiseen. Pankin edustajat luovuttivat lahja-shekin yhdistyksen edustajille Iisalmessa järjestetyssä Iisalmen Rukajärvikeskuksen avajaistilaisuudessa.

Osuuspankki Poppian toimitusjohtaja Timo Niskanen ja markkinointipäällikkö Sari Kiiskinen luovuttivat historiayhdistyksen edustajille huomattavan 5.000 €:n lahjashekin.
Osuuspankki Poppian toimitusjohtaja Timo Niskanen ja markkinointipäällikkö Sari Kiiskinen luovuttivat historiayhdistyksen edustajille huomattavan 5.000 €:n lahjashekin, jonka ottivat yhdistyksen puolesta vastaan yhdistyksen hallituksen jäsenet Antero Huttunen ja Antti Haapalainen sekä puheenjohtaja Tenho Tikkanen.

Samassa yhteydessä julkistettiin Rukajärven suunnan historiayhdistys ry:n kansalaiskeräys, jonka tuotto tulee syyskuussa järjestettävän kansalaisjuhlan 70-vuotta Jatkosodan päättymisestä kulujen kattamiseksi ja yhdistyksen toiminnan tukemiseksi. Kansalaiskeräys suoritetaan Osuuspankki Poppian konttoreissa. Juhla järjestetään Lieksassa ja sinne veteraanit saapuvat höyryjunalla Kiuruvedeltä saakka. Juna kulkee Iisalmen, Kajaanin, Vuokatin ja Valtimon kautta, joilla paikkakunnilla on pienimuotoiset juhlatilaisuudet.

Juhlajuna 995 otettiin käyttöön 18.6.1941, juuri jatkosodan alla. Tällä höyryjunalla juhlayleisö saapuu Lieksaan 5.9.2014. Kuva v. 2013 Jouko Martiskainen.

Kiitospuheessaan yhdistyksen puheenjohtaja luonnehti pankin lahjoitusta todelliseksi kunnianosoitukseksi sotiemme veteraaneille.

Historiayhdistyksen puheenjohtaja kiitti yhdistyksen saamasta lahjoituksesta ja lupasi, että näin saatuja varoja tullaan käyttämään säästäväisesti. Puheenjohtaja luonnehti pankin lahjoitusta todelliseksi kunnianosoitukseksi sotiemme veteraaneille.

Osuuspankki Poppian kansalaiskeräystilin numero on: FI79 4783 0010 1126 67. Poliisihallituksen lupa 2020/2013/4864 ajalle 19.6.2013 – 7.6.2015.