Aleksis Kiven päivän viesti veteraani Paavo Salmensuulta.

”Olen ollut hallituksen jäsenenä yhdistyksen perustamisesta saakka, yli viisi vuotta. Korkean ikäni vuoksi erityisesti liikkuminen on vaikeutunut ja osallistuminen hallituksen kokouksiin ja työskentelyyn hankaloitunut. Näin ollen pyydän eroa hallituksen jäsenyydestä päivämäärällä 10.10.2014. Toivotan yhdistykselle onnea ja menestystä tärkeässä työssä meidän veteraanien hyväksi tekemän perinnetyön parissa. Joensuussa 10.10.2014. Paavo Salmensuu”

Parhaat kiitoksemme Paavo Salmensuulle

Soitin Paavo Salmensuulle hallituksen järjestäytymiskokouksen vuoksi kuluvan kuukauden alkupäivinä. Hän ilmaisi kantansa hallituksessa käsillä oleviin asioihin, mutta samalla hän tuossa yhteydessä pyysi allekirjoittanutta tai yhdistyksen sihteeriä käymään luonaan mahdollisimman pian. Hän kertoi, että hänellä on tärkeää asia, jonka hän ilmaisee tuossa yhteydessä kirjeellä.

Yhdistyksemme sihteeri Leevi Kuokkanen kävi tervehtimässä Paavo Salmensuuta Aleksis Kiven päivänä. Edellä saamme lukea Paavo Salmensuun Aleksis Kiven päivän viestin.

Yhdistyksen sihteeri Leevi Kuokkanen luovutti muistoksi Paavo Salmensuulle (s. 22.11.1922) Raappanan Nyrkki kirjan ja kiiti hänen työstään Rukajärven suunnan perinnetyön hyväksi tekemästään työstä ja työskentelystään yhdistyksen hallituksen jäsenenä.
Yhdistyksen sihteeri Leevi Kuokkanen luovutti muistoksi Paavo Salmensuulle (s. 22.11.1922) Raappanan Nyrkki kirjan ja kiitti hänen työstään Rukajärven suunnan perinnetyön hyväksi ja työskentelystään yhdistyksen hallituksen jäsenenä.

Paavo Salmensuu on yhdistyksemme perustajajäsen ja hän on toiminut perustamisesta alkaen veteraanien edustajana yhdistyksen hallituksessa. Olemme hänen osallistumiseensa yhdistyksen toimintaan kovin kiitollisia. Olemme voineet käyttää hyväksi hänen asiantuntevia ohjeitaan ja hänen huumorintajunsa on ollut suurena apuna monta kiperää asiaa ratkaistaessa. Paavo Salmensuulla on laaja tuttavapiiri, joka myös on omalta osaltaan auttanut työtämme.

Yhdistyksen perustavan kokouksen hyväksymä toimintasuunnitelma oli haastava, siinä päätettiin merkitä opastein Rukajärven suunnan joukkojen rajanylityspaikat, esitettiin Rukajärvi-keskuksen perustamista perinnetiedon keräyksen jatkamisen lisäksi. Kaikilla näillä toiminta-alueilla olemme onnistuneet luomaan toimivat ratkaisut. Paavo Salmensuu oli veteraanien edustajana yhdistyksen hallituksen jäsenenä näitä päätöksiä suunnittelemassa ja toteuttamassa.

Kaikesta tästä olemme hänelle enemmän kuin kiitoksen velkaa. Toivomme Paavo Salmensuulle terveyttä, hyvää vointia ja lisäksi toivomme näkevämme hänet vielä monissa yhdistyksemme järjestämissä tilaisuuksissa. Lisäksi toivomme onnea hänen pian tulevan syntymäpäivänsä johdosta.

Parhaat kiitoksemme.

Rukajärven suunnan historiayhdistys ry

Puheenjohtaja Tenho Tikkanen

Seuraavassa valokuvia Paavo Salmensuun osallistumisesta yhdistyksemme toimintaan.

Paavo Salmensuu osallistui Lieksan Rukajärvi-keskuksen avajaisiin 2.7.2013. Vasemmalta mm. veteraanit Aulis Lintunen, Jaakko Valtanen, Ermei Kanninen, Paavo Salmensuu, Olvi Tiittanen ja Kalle Sutinen.
Paavo Salmensuu osallistui Lieksan Rukajärvi-keskuksen avajaisiin 2.7.2013. Vasemmalta mm. veteraanit Aulis Lintunen, Jaakko Valtanen, Ermei Kanninen, Paavo Salmensuu, Olavi Tiittanen ja Kalle Sutinen. Kuvassa vasemmalla Pohjois-Karjalan sotilasläänin komentaja eversti Jouni Mattila.
Jukolan Motin Jatkosodan aikaiseen huolto- ja koulutuskeskukseen tutustumassa, Paavo Salmensuu, Armas Tuononen ja Tauno Tikkanen. Kuva 23.7.2008. Tuolla matkalla veteraanit kävivät Kolilla, tutustuivat Ilomantsin taistelupaikkoihin, kävivät Itäpistellä, Taistelijantalolla, Suomulla, Inarin rajanylityspaikalla ja kiersivät vielä kaikki tulevan Rukajärven tien kohteet Kivivaaraa myöten.
Jukolan Motin Jatkosodan aikaiseen huolto- ja koulutuskeskukseen tutustumassa, Paavo Salmensuu, Armas Tuononen ja Tauno Tikkanen. Kuva 23.7.2008. Tuolla matkalla veteraanit kävivät Kolilla, tutustuivat Ilomantsin taistelupaikkoihin, kävivät Itäpisteellä, Taistelijantalolla, Suomulla, Inarin rajanylityspaikalla ja kiersivät vielä kaikki tulevan Rukajärven tien kohteet Kivivaaraa myöten.
Arku Rukajärvellä 26.7.2008, Erkki Marin, Paavo Salmensuu, Armas Tuononen, Pentti Katainen, Tauno Tikkanen ja Heikki Toivanen.
Arkku Rukajärvellä 26.7.2006, Erkki Marin, Paavo Salmensuu, Armas Tuononen, Pentti Katainen, Tauno Tikkanen ja Heikki Toivanen.