Kannakselta Rukajärvelle levy ilmestyi

Ylä-Savon Veteraanimuusikot (VETMUT) julkaisi uuden levyn viikonvaihteessa Iisalmen kulttuurikeskuksessa 18.10.2015 järjestämänsä konsertin yhteydessä. Levyllä on kaikkiaan kahdeksantoista (18) kappaletta, joita he esittivät Iisalmessa, Siilinjärvellä ja Kiuruvedellä järjestämissään viidessä eri konsertissa.

Kannakselta Rukajärvelle - levy - 1

Kannakselta Rukajärvelle - levy-3

Kannakselta Rukajärvelle - levy-2

Konserteissa kuultiin ensikertaa sotien jälkeen mm. Rukajärvi, Rukajärven jää ja Rukajärvi rapsodia.

VETMUT-orkesteri, kuva Iisalmen kulttuurikeskuksen konsertista, joka järjestettiin 27.9.2014. Kuva Antero Huttunen.
VETMUT-orkesterin solistit. Kuva Antero Huttunen 27.9.2014 Iisalmen kulttuurikeskus.

VETMUT-orkesteri lahjoitti Rukajärven suunnan historiayhdistykselle yhteensä 1.000 € Kansalaisjuhlan ja höyryjunamatkan järjestämisestä aiheutuneen, yhteensä n. 17.454,78 €:n tappion kattamiseksi. Suurin osa tappiosta syntyi höyryjunan laakerin rikkoontumisen johdosta.

Kannakselta Rukajärvelle levykettä voi ostaa Iisalmen Rukajärvi-keskuksen (puh. 017-838 31) lisäksi puheenjohtaja Taito Kainulaiselta, yhteystieto, sp: taitokainu@gmail.com, puh. 0400-670343, sekä Raimo Jokisalmelta, sp: raimo.jokisalmi@gmail.com, puh. 0400-993999.

Rukajärven suunnan historiayhdistys ry kiittää saamastaan tuesta ja toivottaa onnea esikoislevyn julkaisseelle VETMUT-orkesterille.