Jukolan Motissa tänään valmistaudutaan viikonloppuun

Pakkassää ennustuksista huolimatta jatkuu, nyt juuri  – 11,9 C. Tänään jatkuu seinien viimeistely ja kattotuolien asentamisen valmistelu. Hiekkaa tulee ympäristön tasaamiseen.

Rukajärven tie Nurmijärvelle saavuttaessa
Rukajärven tie kulkee kauniissa maisemassa.

Työ etenee siis suunnitelmien mukaisesti. Helpottunut olo alkuvaikeuksien jälkeen aivan kuten 70 vuotta sitten, jolloin miehet olivat aamupäivän kenttävartiotöissä, nyt tien pohjois-puolella, iltapäivällä sauna ja klo 15 kunniamerkkien jakotilaisuus, jossa mukana 19 komppanian miestä (9.JR 10), joille kaikille VM 2. Nyt 70 vuotta myöhemmin luovutettiin yhdistyksen standaari vastaavalle työnjohtajalle Nurmijärven koululla pidetyssä tilaisuudessa.

Vastaava työnjohtaja Matti Kilpeläinen ja Rukajärven suunnan historiayhdistyksen standaari. Tilaisuutta juhlistettiin perinteen mukaisesti Marskin ryypyllä.  Jukolan Motissa miehet kävivät saunassa 70 vuotta sitten, jonka jälkeen oli kanttiinilla oli kunniamerkkien jakotilaisuus.
Vastaava työnjohtaja Matti Kilpeläinen ja Rukajärven suunnan historiayhdistyksen standaari. Tilaisuutta juhlistettiin perinteen mukaisesti Marskin ryypyllä. Jukolan Motissa miehet kävivät saunassa 70 vuotta sitten, jonka jälkeen oli kanttiinilla kunniamerkkien jakotilaisuus. Nyt tilaisuus pidettiin Nurmijärven entisen koulun luokkasalissa.

Jakotilaisuus järjestettiin torstai-iltana, koska vastaava työnjohtaja lähteen viikonlopunviettoon.

Talkoomiehet kahvitauolla, Mauri Mönkkönen,  vastaava työnjohtaja Matti Kilpeläinen, Nurmes-Seuran puheenjohtaja Risto Piiroinen, Jongunjoen kyläseuran puheenjohtaja Heikki Turunen, Erkki Kärkkäinen, Esa Aro ja RSHY:n hallituksen jäsen Aila Aro.
Talkoomiehet kahvitauolla, Mauri Mönkkönen, vastaava työnjohtaja Matti Kilpeläinen, Nurmes-Seuran puheenjohtaja Risto Piiroinen, Jongunjoen kyläseuran puheenjohtaja Heikki Turunen, Erkki Kärkkäinen, Esa Elo ja RSHY:n hallituksen jäsen Aila Elo.
Risto Piiroinen, Heikki Turunen, Esa ja Aila Aro kahvitauolla.
Risto Piiroinen, Heikki Turunen, Esa ja Aila Elo kahvitauolla. Tänään oli tuulensuoja rakennustyömaalla tarpeen.
Mauri Mönkkönen ja Risto Piiroinen makkaranpaistopuuhissa talkootyön välissä.
Matti Kilpeläinen siivoa kodan sisustaa kun seinät oli asennettu.
Matti Kilpeläinen siivoa kodan sisustaa kun seinät oli asennettu, seuraavaksi kattotuolit.
Kuvassa kodan pihatöissä Aila Aro, Maija Riikonen, Päivi Putkonen ja Esa Aro.
Kuvassa kodan pihatöissä Aila Elo, Maija Riikonen, Päivi Putkonen ja Esa Elo.
Kuvassa kodan pihatöissä Aila Aro, Maija Riikonen, Päivi Putkonen ja Esa Aro.
Kuvassa kodan pihatöissä Aila Elo, Maija Riikonen, Päivi Putkonen ja Esa Elo
Maija Riikonen, Esa ja Aila Elo, Ilkka Tiainen, Juha Riikonen ja Päivi Putkonen.